ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מבנט תבוא הישועה?

בבלוק הימין בוחנים: העברת חוק הגיוס קודם הקמת הממשלה

החוק שבעין הסערה: בגוש הימין בוחנים פתרון קסם לחוק הגיוס שכבר הספיק לחולל משברים פוליטיים מהותיים ותולים תקווה בשר הביטחון הנכנס נפתלי בנט • הקושי בהעברת החוק: מדובר בממשלת מעבר והעברת חוקים בעת כזו תלויה גם בנציג כחול לבן • 'בחדרי' עם כל הפרטים

בבלוק הימין בוחנים: העברת חוק הגיוס קודם הקמת הממשלה
נפתלי בנט והרמטכ"ל צילום: דו״צ

לאחר שחוק הגיוס גרם למשבר פוליטי בכנסת ה-20, גרר את המערכת הפוליטית למערכת הבחירות המוקדמות לכנסת ה-21 והקשה על הקמת הקואליציה מה שהוביל לפיזור הכנסת והליכה לבחירות לכנסת ה-22 - בגוש הימין מחפשים כעת פתרון קסם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים האחרונים נבדקת אפשרות לחוקק את חוק הגיוס בהליך בזק על ידי בלוק הימין, המונה רוב של 55 חברי כנסת מול 52 של כחול לבן, ישראל ביתנו ומפלגות השמאל; תוך הישענות על היעדרותם של הסיעות החרדיות, שכזכור קיים הסדר בין ראשי הסיעות החרדיות לבינם בנושא זה.

בקרב חברי הגוש תולים תקווה גם בנפתלי בנט שנכנס לתפקידו כשר הביטחון, שאולי אף יפעל לשנות כמה מהנושאים שהקשו על תמיכת הסיעות החרדיות בחוק הגיוס, בין היתר בנושא הסנקציות הקבועות בחוק. שחה״כ גפני הציע שהסנקציות יאושרו על ידי הממשלה ולא על ידי הכנסת בבסיס החוק.

עוד נודע כי בגוש יוזמים את המהלך כדי להוריד מעל סדר היום את הנושא של חוק הגיוס, שמהווה קושי בעיקר במגעים מול אביגדור ליברמן, אבל לא רק; ומדברים על הזדמנות פז לחוקק את החוק בשלוש קריאות כעת ולאחר מכן לפעול להקמת הקואליציה.

עם זאת, מוכרחים לציין כי קיים קושי מסוים לעלות את החוק לדיון בכנסת, שכן בתקופת ממשלת מעבר כל חוק צריך לעלות רק בהסכמת וועדת ההסכמות שבראשה עומד נציג כחול לבן חבר הכנסת אבי ניסנקורן. ההערכה שניסנקורן יסרב לתת למהלך הזה יד.

חוק גיוס נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד