י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ההחלטה שתסייע לנתניהו?

ארצות הברית בהכרזה דרמטית בנושא ההתנחלויות

ארצות הברית בהכרזה דרמטית: ההתנחלויות אינן מהוות הפרה של החוק הבינלאומי - מה שיאפשר להחיל על ההתנחלויות את החוק הישראלי

ארצות הברית בהכרזה דרמטית בנושא ההתנחלויות
טראמפ ונתניהו צילום: פלאש 90

ממשל טראמפ מודיע בשעה האחרונה (שני) כי אין שום בעיה חוקית עם החלת החוק הישראלי על חלקים נרחבים מההתיישבות ביהודה ושומרון. כך על פי דיווח של עמית סגל. ייתכן שההחלטה הזו מגיעה כחלק מניסיון של טראמפ לעזור לנתניהו.

כזכור, רק לפני שישה ימים קבע בית הדין של מדינות האיחוד האירופי כי כל 28 מדינות האיחוד מחויבות לסמן את תוצרת ההתנחלויות מהגדה המערבית, ממזרח ירושלים ומרמת הגולן; החלטה שלא ניתן לערער עליה מבחינה משפטית.

בהכרזתו, הודיע בעצם הנשיא טראמפ שהוא לא מקבל את ההחלטה של האיחוד, וכאמור - קבע שאין שום בעיה להחיל את החוק הישראלי על יהודה ושומרון.

השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן, "אני מברך על ההחלטה האמיצה של הממשל האמריקני. ההכרזה הצפויה של ממשל טראמפ היא בעלת חשיבות היסטורית והיא תסייע לנו לבלום ולסכל מתקפות חרם כנגד ישראל הממוקדות ביהודה ושומרון. לאחר שינוי עמדת ארצות הברית מתבקש שהממשלה תאשר סוף סוף את דו״ח אדמונד לוי ז״ל ,שהכיר גם הוא בחוקיות ההתיישבות היהודית ותחיל את החוק הישראלי על היישובים היהודיים ביהודה ושומרון".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, אמר בתגובה להכרזה הצפויה: "צעד גדול לריבונות. אנו מברכים על החלטת הממשל האמריקני להכיר בזכות העם היהודי להתיישב, לנטוע ולבנות בכל רחבי יהודה ושומרון. עכשיו הגיעה העת שממשלת ישראל תכריז על החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אומר: "העולם החופשי החליט בזמנו כי אל למדינה כובשת ליישב אוכלוסיה אזרחית על אדמות אותם כבשה במהלך מלחמה. נוהג זה הפך, לכאורה, את הישוב היהודי בחברון, את כפר עציון, את בית אל ומעלה אדומים, יחד עם כלל הישובים שלנו ביהודה ושומרון למפרי חוק. הייתה זו קביעה הזויה ומקוממת שהרי לא כבשנו אדמות מדינה שכנה, אלא החזרנו את ארצנו שלנו לשליטת העם. וכעת ארצות הברית עושה צעד נוסף לכיוון האמת והצדק ומקרבת אותנו למציאות בה מדינת ישראל לא רק תשלוט ביהודה ושומרון, אלא גם תהיה הבעלים היחידים של ארץ ישראל על ידי החלת הריבונות המלאה. אשרינו ואשרי ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו, שבעת שהשמאל נמצא בהיסטריה היא ממשיכה לעשות הסטוריה".

 

ארצות הברית התנחלויות דונאלד טראמפ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד