י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נחשף הבוקר

הבית חטף טיל ונהרס - הביטוח מסרב לשלם

בית משפחת וולף במושב משמרת שבשרון נהרס מפגיעת טיל של חמאס. חברת הביטוח טוענת: "הבית לא היה מבוטח בכיסוי לנזקי טרור". כך מפרסם הבוקר (ג') לראשונה, כתב השרון של "ישראל היום" - ירון דורון

הבית חטף טיל ונהרס - הביטוח מסרב לשלם
פגיעה ישירה במושב משמרת בשרון צילום: קובי תמם, דוברות כבאות והצלה

בני משפחת וולף ממושב משמרת בשרון, שביתם נהרס בחודש מארס השנה לאחר שספג פגיעה ישירה של רקטה ששיגר חמאס מעזה, נאלצת לנהל מאבק נגד חברת הביטוח "כלל ביטוח ופיננסים".

ב־25 במארס, בשעה 5:20 בבוקר, פגעה רקטה ישירות בבית המשפחה. הבית נהרס, אך למרבה המזל כל שבעת בני המשפחה נותרו בחיים. שלושה מבני הבית נפצעו באורח קל עד בינוני מרסיסים. שניים מכלבי המשפחה נהרגו. מס רכוש פיצה את המשפחה בגין הבית שנהרס והבית נמצא כעת בבנייה. בעוד חודשים אחדים תסתיים הבנייה, והמשפחה תשוב להתגורר בו. אולם המדינה לא מפצה באופן מלא בגין תכולת הבית שנהרסה, ומעבירה סכום כסף נמוך יחסית כפיצוי עבורה. בית המשפחה נהרס כליל, וכך גם התכולה.

כך נראה הבית לאחר הפגיעה

בני משפחת וולף מבוטחים בחברת כלל במספר ביטוחים הכוללים גם ביטוח תכולה. הם פנו אל החברה וביקשו להשלים את הפיצוי על תכולת הבית, אך נענו בשלילה. בחברת כלל טענו כי לא מגיע להם פיצוי על תכולת הבית מכיוון שהם לא רכשו ביטוח נגד טרור.

בני המשפחה, המבטחים שנים רבות בחברת כלל את הבית, את יחידת הדיור הצמודה ואת העסק של אב המשפחה, רוברט, זועמים.

רוברט אמר: "אני משלם כל שנה הרבה כסף לחברת הביטוח. יש לי את כל הביטוחים: נגד רעידת אדמה, נגד אסון טבע, כל הביטוחים שהציעו לי, עשיתי. אני משלם להם כל שנה עשרות אלפי שקלים לביטוחים. היה לי ביטוח על הבית, כולל התכולה, ופנינו אליהם. הם טוענים שלא עשינו ביטוח נגד טרור. אבל איך אפשר לעשות ביטוח נגד טרור אם אף אחד לא הציע לנו את זה? בדקתי את הנושא עם מומחים בביטוח, ואמרו שיש פה רשלנות מצד חברת הביטוח, כי הם לא הציעו לנו ביטוח נגד טרור. עובדה שכל ביטוח שהם הציעו, עשינו".

עוד הוסיף על כך שחברת כלל הציעה למשפחת וולף פיצוי נמוך בסך כמה אלפי שקלים. "הסכום שהם הציעו מקומם. כולם עזרו לנו, ודווקא חברה שאני משלם לה המון כסף כל שנה, לא מוכנה לעזור לנו ברגע האמת. זה מכעיס".

פגיעה ישירה שרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד