י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אני ממתין לראות שהלקוחה לא תחזור"

התירוצים של בתי העסק לאנשי מס הכנסה

59 בתי עסק מתחום המסחר והשירותים, נבדקו לאחרונה במסגרת מבצע ביקורות שערך פקיד שומה תל אביב 3 בתל אביב-יפו. מתוך העסקים שנבדקו, נמצא כי ב-13 לא נרשמו הכנסות כחוק

התירוצים של בתי העסק לאנשי מס הכנסה
אילוסטרציה צילום: pixabay

59 בתי עסק מתחום המסחר והשירותים, נבדקו לאחרונה במסגרת מבצע ביקורות שערך פקיד שומה תל אביב 3 בתל אביב-יפו. מתוך העסקים שנבדקו, נמצא כי ב-13 לא נרשמו הכנסות כחוק.
 
באחת הביקורות במספרה בעיר, נמצא כי לא תועדו תשלומים בספרי העסק. כשנשאל על כך בעל המקום, הופתעו המבקרים למשמע הסברו: "...זו לקוחה שהעבירה לי כסף לפני יומיים עשיתי לה החלקה ויכול להיות שהיא לא תהיה מרוצה ואז אני אצטרך להחזיר לה אני ממתין לראות שהלקוחה לא תחזור". בביקורת אחרת, בעסק פחחות וצבע, נמצא כי עסקאות שונות לא נרשמו בספרים כנדרש. כשנשאל בעל העסק מדוע לא רשם את התשלומים ענה: "אני לא יודע למה לא רשמתי".
 
במוסך בעיר, נמצא כי תשלום עבור טיפול ברכב על סך 3,070 ₪, לא נרשם בספרי העסק. כשנשאל על כך ענה בעל העסק: "זו פאשלה שלנו, לא יודע אם שילמו לי". במהלך ביקורת בחנות בגדים נמצא כי תשלומים שונים, ששולמו באמצעות אשראי לא תועדו בספרי העסק. בעלת העסק הסבירה כי היא לא ידעה שעליה לרשום את התשלומים.
 
מבצע הביקורת, נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ולשימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

מס הכנסה עסקים קטנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד