כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בדרכו לשיעור

הלם בשכונה: מגיד השיעור נפטר באופן פתאומי

שכונת גבעת שאול בהלם: הגאון רבי צבי לבקוביץ זצ"ל מגיד בשיעור בישיבת 'מאה שערים' בירושלים ומהדמויות המוכרות בשכונה - נפטר הבוקר פתאומית בדרכו לשיעור בישיבה • בן 70 היה בפטירתו 

הלם בשכונה: מגיד השיעור נפטר באופן פתאומי
רבי צבי יוסף לבקוביץ זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בפתע פתאום נפטר לבית עולמו הגאון הצדיק רבי צבי יוסף לבקוביץ זצ"ל, מגיד שיעור בישיבת מאה שערים בירושלים ומגדולי תלמידי החכמים בשכונת גבעת שאול בירושלים.

רבי צבי נפטר הבוקר באופן פתאומי, לאחר שהתמוטט לפתע סמוך לתחנה המרכזית בירושלים בדרך להגיד את השיעור היומי בישיבה והוא בן 70 בפטירתו.

תושבי שכונת גבעת שאול בירושלים בהלם מפטירתו הפתאומית, שכן ר' צבי היה מוכר בשכונה. שכניו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי ר' צבי היה, "מהאנשים האהובים והשקטים בשכונה, אדם אציל שהיה שקוע בלימוד".  

כל חייו עמל ויגע בתורה מנעוריו ממש, יום ולילה לא ישבותו בהתמדה עצומה בכל המצבים, הרביץ תורה עשרות בשנים, הקדים ועמד בתפילתו בנץ החמה כיובל שנים כעבדיה קמיה מריה כמונה מעות, יגע וטרח בעמל נפשו לטובתם של אחרים. 

היה במשך שנים רבות חבר בוועד מוסדות פרשבורג בגבעת שאול והיה מחברי שבעת טובי הקהילה. כל בוקר השכים קום לפנות בוקר והיה מגיע להתפלל בכותל המערבי וכן בבית הכנסת זופניק בשכונה, שם קבע את מקום תפילתו. במשך השנים העמיד תלמידים רבים בישיבת מאה שערים בירושלים. 

היה נערץ אצל תלמידיו בצורה מופלגת וגם שימש כבוחן בתלמוד תורה מאה שערים, עץ חיים, קמניץ ועוד. ר' צבי ניצל את זמנו לילות כימים, כל מילה אצלו שקולה, כמעט לא ישן, היה קנאי נגד הציונים, בשכונתו גבעת שאול היכרוהו כדמות הוד שלמרות גדלותו נהג בענווה ובחן והארת פנים לכל אחד, פטירתו מכה כואבת עבור כל יודעיו ומכריו.

הוא נהג עם תלמידיו בעדינות נפש אצילית מיוחדת, נזהר בכבוד כל אחד בכל מצב, כמי שלא מסוגל להוציא מפיו מילה לא טובה, בחכמה ידע איך להעלים עין מתלמיד שלא ידע את החומר, בסבלנות עצומה הוא ידע גם לענות על כל שאלה מטופשת, ולחזור שוב לצורך תלמיד שלא הבין.

אחד מתלמידיו הרבים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' מציג דוגמא להנהגתו האצילה: "פעם קיבץ את תלמידיו ומסר בפניהם שיחה להיזהר בכבוד בחור יתום מתלמידי הישיבה, לימים נודע כי אותו בחור התלונן בפניו על תלמיד מסוים שגרם לו עלבון, אך הגר"צ בצדקתו שלא לפגוע באותו אחד, בחר לכנס את כולם ולמסור שיחה כללית".  

לפני כמה שנים נפטרה לבית עולמה רעייתו מרת מרגלית ע"ה. הותיר אחריו דור ישרים מבורך: אחד מבניו הוא הרב יהודה לבקוביץ, מרבני ישיבת רש"י בירושלים. אחד מחתניו הוא הרב הגאון רבי יעקב שולזינגר, בנו של הגרמ"מ שולזינגר זצ"ל. 

הלווייתו תתקיים היום (שלישי) בשעה 14:00 בצהריים והיא תצא מבית הלוויות שמגר בירושלים. מיטתו תעבור דרך בית הכנסת זופניק בשכונת גבעת שאול בדרכה להר המנוחות - שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הרב צבי לבקוביץ גבעת שאול מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד