י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

80 אלף מתפללים, מיליוני פרקי תהלים, רבבות שמות, נהרי דמעות

למעלה מ-50 אלף מהעולים לציון הקדוש ביקרו באהל הכנסת אורחים של מוסדות קבר רחל • איש החסד ר' ברוך ברנדוויין שהופקד על הכנסת האורחים: "משנה לשנה רואים יותר ויותר אנשים שעולים לקבר, את הישועות שרואים כאן אין באף מקום" • מוקד קבר רחל ימשיך לפעול במשך כל ימות השנה להעברת שמות לתפלה ויושעה בקבר רחל במספר *8631

80 אלף מתפללים, מיליוני פרקי תהלים, רבבות שמות, נהרי דמעות
הרב קלוגר בהילולת רחל אימנו צילום: שלמה ריכטר

למעלה מ-80 אלף יהודים עלו במהלך ימי הילולת רחל אמנו לציון הקדוש בפאתי ירושלים, היא בית לחם. אלפי אוטובוסים הסיעו את הרבבות מכל קצוות הארץ שהחלו להגיע החל מיום חמישי בבוקר ועד ליום ראשון בערב, וקרעו שערי שמים בתפילותיהם. האלפים שהגיעו מכל קצוות הארץ הגיעו למקום בהסעות מאורגנות מאחר והכניסה לרחבת הציון נאסרה על רכבים פרטיים.

בימים האחרונים נערכה בקבר רחל ישיבת סיכום והפקת לקחים לאחר אירועי ההילולא הגדולה שהתקיימה בשבת שעברה בס"ד. בסיכומה של הישיבה, הסכימו כלל הגורמים, כי בחסדי שמים ובמאמצי של כל הגורמים, מוסדות קבר רחל, רשויות הביטחון והמשטרה, ההילולא עברה בחסדי שמים בהצלחה מרובה, כמעט ללא אירועים חריגים.

בפתח האסיפה הביע הגרמ"מ קלוגר שליט"א דברי שבח ותודה לבורא עולם על כל האירועים שעברו ברוך ה' בשלום והביע את תודת הציבור כולו לנוכח הסדר המופתי וההתנהלות המאורגנת שסייעה לרבבות המתפללים להיכנס ולצאת בשלום ולשפוך שיח, וזאת כתוצאה מהמאמצים של אנשי המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ובראשם הרב יוסף שווינגר, וכמובן מנהלי האתר הקדוש ובראשם המנהל המסור הרב נחמן שחר פיירמן.

מי שקלט את עשרות אלפי העולים לאורך כל ימי ההילולא היו אנשי מוסדות קבר רחל, שהאוהל הגדול שהקימו במתחם סיפק מזון ומשקה כיד המלך, בלב שמח ובנפש רחבה להמוני העולים שהגיעו מכל רחבי הארץ והשביעו נפשם בסעודות ההילולא. במוסדות קבר רחל נערכו מראש באמצעות צוות מוגבר שעמד בהיכון לאורך כל שעות היממה ושירת במסירות את פני הבאים בשרשרת אהלים שהוקמו לגברים ולנשים בכמה מוקדים מרכזיים של התרכזות הציבור. מוסדות קבר רחל גם סיפקו שירותים לציבור הרחב והקצו מתחם רחב שאפשר גם נטילת ידיים בצורה מכובדת וראויה. 

לאורך כל ימי ההילולא נערכו תיקונים ותפילות על קברה של מאמע רחל, ע"י מוסדות קבר רחל שבמשך כל השנה מקיימים ישיבה על קברה, ומחזיקים במקום כוללים 24 שעות ביממה.  המתפללים ציינו את ההתעוררות העצומה שהורגשה בתפילות במשך כל שעות היממה במקום קדוש זה, ולשיאה הגיעה התפילה לפנות ערב כאשר מאות אברכים ורבנים הלומדים בקביעות בקבר רחל מידי יום ביומו, לילה בלילה, במסגרת מוסדות קבר רחל, התארגנו יחדיו לתפלה מיוחדת עבור כל התורמים להחזקת התורה והתפלה בקבר רחל.

"השנה הגיעו כמות של אנשים שלא זכורה לנו המון שנים" אומר לנו איש החסד הנודע ר' ברוך ברנדויין, שניהל לאורך ימי ההילולא את אהל הכנסת האורחים של מוסדות קבר רחל. "למרות שלא יכולתי לישון במשך ארבעת הימים, והיה צריך כל הזמן לספק לציבור הקדוש מזון ומשקה, אני חש סיפוק עצום מהזכות להיות לעזר לאירוח המוני בניה של מאמע רחל, על קברה, ביום פטירתה המסוגל לישועות".

ממוסדות קבר רחל נמסר כי בחסדי שמים הצליח פרויקט יום ההילולא במוקד קבר רחל שמספרו 1-800-800-863 לאחר שבתחילת ימי ההילולא קרסה המערכת לאור הלחץ האדיר, ובהיערכות מיוחדת ניתווספו מאות קוים על מנת לקלוט בצורה מסודרת את כל רבבות השמות מכל רחבי העולם הזקוקים לישועה, להעבירם לתפילה בקבר רחל.  מוקד קבר רחל ימשיך לפעול במשך כל ימות השנה להעברת שמות לתפלה ויושעה בקבר רחל און-ליין 24 שעות ביממה. במיוחד לאור מכתבו הנדיר של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א שעורר הדים רבים, בו הוא קובע: רבים נושעו ורבים יוושעו בעה"י בזכות התרומה למוסדות קבר רחל שבראשות הגרמ"מ קלוגר שליט"א.

יהודים רבים מכל רחבי העולם הצטרפו לזכות המיוחדת הנקראית "תפילה כל השנה בקבר רחל", וביקשו לקחת חלק בפעילות יום-יום אצל אמא הכולל  גם את כל מעמדי התפלה המיוחדים במשך השנה.

ניתן להצטרף ולקחת חלק בתפילה במוקד מוסדות קבר רחל במספר *8631

קבר רחל הילולת רחל אימנו הרב קלוגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד