כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לשכנען להתגייס

צה"ל מוסר מידע אישי וחסוי על בחורות דתיות

במכתב שנשלח ליועמ"ש משרד הביטחון על ידי עמותת חותם, נטען כי צה"ל מוסר מידע חסוי על בחורות דתיות לעמותה חיצונית כדי שזו תשכנען להתגייס • מדובר צה"ל נמסר: "כחלק ממאמצי שילוב אוכלוסיות בעלות מאפיינים ייחודיים צה"ל מקיים שיתופי פעולה עם גופים וארגונים אזרחיים מכלל הקשת של החברה הישראלית"

צה"ל מוסר מידע אישי וחסוי על בחורות דתיות
שר הביטחון ובכירי צה"ל צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ארגון חותם טוען, כי הצבא מעביר מידע אישי חסוי על בנות דתיות לעמותת אלומה, המפעילה את תוכנית 'משרתות באמונה' ומעודדת צעירות מהציונות הדתית להתגייס לצה''ל, וכל זאת על מנת שישוכנעו להתגייס.

לטענתם, לא זו בלבד אלא שעמותת 'אלומה' פועלת מתוך בסיס צה"לי.

במכתב ששלחו מטעם ארגון חותם ליועמ"ש משרד הביטחון, הם טוענים, כי "בהתאם למידע שהועבר אלי עולה כי עמותת "אלומה" מפעילה תוכנית בשם "משרתות באמונה" שמטרתה סיוע למלש"ביות ולחיילות בוגרות החינוך הדתי, ועידודן להתגייס לשירות משמעותי בצה"ל".

לדבריהם, "במסגרת תוכנית זו, מופעל מוקד טלפוני שפועל מתוך ובסיוע יחידת מיטב ובשיתוף עם חיילות מתחום "בת חיל" שפועל במסגרת יחידת מיטב בלשכת הגיוס כאשר לעובדי העמותה מוקצים משאבים צהליים שונים, והם פועלים יד ביד עם חיילים ממדור בת חיל במיטב".

לטענתם, "פעילות זו כרוכה בקשיים משפטיים בלתי מבוטלים ונראה כי היא נערכה בניגוד לנהלים וכי לא ניתנה התייחסות ראויה לשאלה האם בכלל ניתן להפעיל מוקד סיוע מעין זה במתכונת בה הוא פועל. שילוב גורמים אזרחיים במסגרת פעילות הצבא - הקצאת משאבים צהליים. הדבר אינו מתקבל על הדעת כי גוף חיצוני שאינו כפוף למסגרת צבאית יפעל מתוך הצבא, ככל שמבקשים רשויות הצבא להפעיל גורמים שידריכו ויסייעו למלש"בים בכלל ולמלש"ביות דתיות בפרט, הרי שיש צורך להפנות לכך משאבים צבאיים ובהתאם להוראה שיצאה ע"י הרמטכ"ל איזנקוט שהורה להפסיק את התקשרויות צה"ל עם מכונים חיצוניים שונים שהעבירו הדרכות לחיילי וקציני צה"ל".

בנוסף הם מציינים, כי "ממידע המצוי בידי עולה כי למשרד הביטחון מספר התקשרויות עם אלומה.  ("בנות שירות לאומי למשהב"ט" - הזמנה מס' 4440954186" ; גיוס הבת הדתיה" - מס' הזמנה 4440815350" ; זינוק בעליה" - הזמנה מס' 4440945077).

מדובר בהתקשרויות בהיקפים כספיים נכבדים ונראה כי לא קו ימו הוראות החוק והוראות החשכ"ל בעניין. כלל לא ברור מדוע לא פורסמו מכרזים בנוגע להתקשרויות אלו, והאם נבחנה האפשרות לאספקת שירותים אלו ע"י גורמים אחרים ו/או נוספים ועולה חשש כבד כי מדובר בהתקשרויות שמראש יועדו לאלומה.

מכל האמור עולה, כי אין כל מקום לאפשר המשך הפעלת מוקד הסיוע ע"י אלומה במתכונת הנוכחית בה הוא פועל. בהתאם לכך, נבקש להקפיא באופן מיידי את הפעלת המוקד עד להסדרת הקשיים הכרוכים בהפעלתו".

יפעת סלע, מנכ"לית עמותת אלומה, הכחישה את הדברים והגיבה כי ''עמיטל בראלי עומד בראש עמותה שכל עניינה למנוע מחיילות דתיות לשרת בצה''ל. מדינת ישראל נעזרת במגזר החברתי לכל שירותי החינוך והרווחה שעוסקים בהם. כאשר צעירים רוצים לקבל מידע, ייעוץ והכוון לקראת שירות צבאי הם פונים לארגונים חברתיים, לאנשים בקהילה.

אלומה היא הפנים של הבנות הדתיות בקהילה. חשוב להדגיש שאנחנו פועלים אך ורק לפי החוק. אני מזמינה כל צעירה דתיה להתקשר למוקד של אלומה ותענה לה צעירה ותגיד לה 'אלומה שלום', היא יודעת שהיא מול אזרחית, אם היא רוצה לקבל מידע היא עוברת לטיפול של חיילת בצה''ל ואומרים לה שמעבירים אותה לטיפול של חיילת בצה''ל''. כך הובא ב'ערוץ 7'.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברים שפורסמו ב'ערוץ 7': ''צה"ל כצבא העם פועל לגייס לשורותיו את כלל הנוער של החברה הישראלית. כחלק ממאמצי שילוב אוכלוסיות בעלות מאפיינים ייחודיים צה"ל מקיים שיתופי פעולה עם גופים וארגונים אזרחיים מכלל הקשת של החברה הישראלית.

ארגון 'אלומה' הוא ארגון אשר מסייע ומייעץ בשילוב בנות דתיות. תרומת הבנות הדתיות לביטחונה של מדינת ישראל גדולה ומשמעותית. היקף הבנות הדתיות המשרתות בצה"ל הולך וגדל בזכות פעילויות ארגון 'אלומה' ובכוונת צה״ל להמשיך ולהעצימן".

גיוס בנות חותם צה"ל מידע אישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד