כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הצעת חוק: כרבע מסך קנסות התעבורה יועברו לשיפור תשתיות

חבר הכנסת מאיר שיטרית מציע: המדינה תקצה לפחות מ-25% מסך הקנסות שהתקבלו מדוחות תעבורה למען שיפור תשתית הכבישים. אור ירוק: על המדינה להגדיל את המשאבים כדי ליצור תשתית דרך סלחנית ובטוחה יותר

הצעת חוק: כרבע מסך קנסות התעבורה יועברו לשיפור תשתיות

הצעת חוק חדשה, הוגשה לאחרונה על ידי חבר הכנסת מאיר שיטרית, ומבקשת לקבוע כי הרשות הלאומית לדרכים (מע"צ), תקבל בכל שנה לפחות רבע מההכנסות, אשר התקבלו מקנסות תעבורה, לצורך מימון ליקויי בטיחות.

בתאריך 05.03.2012 הניח חבר הכנסת שיטרית הצעה על שולחן הכנסת, אשר מטרתה לחייב את החברה הלאומית לדרכים (מע"צ), להקצות כספים לתיקון ליקויי בטיחות בדרכים שבאחריותה. כוונתו של חבר הכנסת שיטרית היא כי החברה הלאומית לדרכים תפעל לשיפור איכות הדרכים ורמת הבטיחות בהם, מהכסף שיתקבל מקנסות תעבורה. הצעת החוק באה בעקבות פריסת מצלמות המהירות הדיגיטאליות החדשות, הצפויות להכניס לקופת המדינה מאות מיליוני שקלים בשנה.

חבר הכנסת שיטרית מבקש שהכסף לא ילך רק לצרכים השונים של המדינה אלא יופנה לשיפור איכות הכבישים והמלחמה בתאונות הדרכים. ההצעה קובעת עוד, כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תפרסם באתר האינטרנט שלה רשימה של כל ליקויי הבטיחות בדרכים בכל הארץ. אחת לשנה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, תעביר לרשות הלאומית לדרכים (מע"צ) רשימה של ליקויי בטיחות בדרכים שבאחריותה. לצורך מימון תיקון הליקויים, יעביר משרד האוצר לחברה הלאומית לדרכים לפחות 25% מסך התקבולים מקנסות ששולמו בשל עבירות תעבורה.

עמותת אור ירוק: "עמותת אור ירוק, תומכת בהצעת החוק אשר מטרתה לשפר את מצב התשתיות בדרכים. העמותה דורשת כי הכסף שמתקבל מהקנסות ממצלמות המהירות החדשות יופנה למלחמה בתאונות הדרכים. על המדינה להגדיל את המשאבים לשיפור התשתית בכבישים, כדי ליצור תשתית דרך סלחנית ובטוחה יותר".
אור ירוק הצעת חוק קנסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד