י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תבוסה ל'אתרא קדישא' • מלון יוקם צמוד לקברים

בניו של ראש העיר טבריה מקימים מלון ליד בית עלמין • ב'אתרא קדישא' טענו: יש שם קברים, וניהלו מאבק, בין השאר באמצעות עתירה • השופטת דחתה העתירה - וחייבה בהוצאות

בית המלון בטבריה. צילום:יח"צ
בית המלון בטבריה. צילום:יח"צ

בית המשפט המחוזי בנצרת התיר לפני שבועיים את הקמת בית מלון בוטיק ברחוב אלחדיף בעיר טבריה, לאחר שדחה את עתירת ראשי ארגון 'אתרא קדישא', ובראשם הגר"ד שמידל בנושא.

אנשי 'אתרא קדישא' טענו, כי הבנייה במקום אסורה, היות ויש בידיהם הוכחות לקיומם של קברים בשטח.

בית המלון, השייך לבניו של ראש העיר, זוהר עובד, נמצא בימים אלו בשלבי התחלת בנייה.

מאבקם של נציגי 'אתרא קדישא' התחיל לפני מספר שבועות. פעילי הארגון הגיעו להפגין ולמחות במקום מידי בוקר, מה שאילץ את המשטרה המקומית להתערב ואף להרחיק מהמקום כמה מהמפגינים בצו בית משפט.

נסיונות רבים נעשו לפתור את המשבר בהידברות, ובמהלכם נפגשו ראש עיריית טבריה והגר"ד שמידל מספר פעמים, אך המגעים עלו על שרטון.

בדיון שהתקיים בהיעדר הצדדים בבית המשפט, דחתה השופטת את טענות נציגי 'אתרא קדישא' וקבעה כי על פי החוק ניתן להתקדם עם הליך בניית הפרויקט. היא גם קנסה את נציגי הארגון בהוצאות משפט לכל אחד מהנתבעים.

מדובר בבית מלון בו יהיו 15 חדרים, והוא מתוכנן לקום בסמיכות לבית הקברות היהודי העתיק של טבריה.

העותרים טענו כי נפלו פגמים באישור תוכנית הבנייה, אך השופטת דחתה טענה זו ואת הטענות לפיהן יש במקום קברים, וזאת בהסתמכה על בדיקה שערכה באתר רשות העתיקות, אשר קבעה חד-משמעית שאין במקום שרידים ארכיאולוגיים.

רשות העתיקות אף ציינה בתגובתה, כי הארכיאולוג גלעד צינמון היה ער לאפשרות הימצאות קברים או עצמות בשטח המיועד למלון, לנוכח קירבתו לבית הקברות העתיק, אך כאמור לא מצא כל עדות לקיומם בשטח עצמו.

העותרים חוייבו בתשלום הוצאות בסך של 21 אלף שקלים.
אתרא קדישא הרב דוד שמידל טבריה בית מלון זוהר עובד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד