י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשורה ליישוב היהודי

התכנון להנגשת מערת המכפלה יצא לדרך

החיפוש אחר תקציב במשרד התיירות • התנגדות הווקף הירדני שעיכבה את המיזם. היעד השאפתני לסיום ההנגשה. בשורה למבקרים בעלי המוגבלויות

התכנון להנגשת מערת המכפלה יצא לדרך
מתפללים במערת המכפלה צילום: מנהלת מערת המכפלה

לאחר עיכובים רבים, החל המנהל האזרחי בתכנון בפועל להנגשת מערת המכפלה. כך מפרסמת הבוקר (רביעי) לראשונה, כתבת ההתיישבות של "ישראל היום"- אפרת פורשר.

אמנם בתחילת השנה פורסם כי החל התכנון וכי ההנגשה תסתיים עד ראש השנה, אולם עבודות ההנגשה טרם החלו. מתכתובות בשבועות האחרונים בין גורמים המעורים בנושא, עלה כי נבחנו כמה פתרונות הנדסיים שיאפשרו את ההנגשה, אך התכנון לא יצא לפועל. אחת הסיבות היא חוסר בתקציב במשרד הביטחון והתנגדות הווקף הירדני.

הגישה היחידה אל אולמות התפילה במערת המכפלה היא במדרגות. בעקבות כך, מבקרים בעלי מוגבלויות נאלצים לוותר על הכניסה או להיעזר באחרים. בסוף החודש שעבר התקבל האישור התקציבי בסך 500 אלף שקלים לתכנון ההנגשה, ונקבע כי הוא יגיע ממשרד התיירות. בזכות כך, התכנון יצא לדרך.

ההערכה היא כי התכנון יימשך כשלושה חודשים, ולאחר מכן, עם קבלת האומדן הכספי של עלות העבודות עצמן, יפעל משרד הביטחון להשגת המימון הנוסף.

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר במליאת הכנסת אמר סגן שר הביטחון אבי דיכטר, במענה לשאילתות שהגישו חברי כנסת, כי התכנון היה תקוע, וציין כי עם כניסתו לתפקיד הוא הביא את נושא ההנגשה שוב לדיון בפני ראש הממשלה במסגרת הקבינט, והנושא נסגר. דיכטר הכריז במליאה על תאריך יעד שאפתני לסיום עבודות ההנגשה - עד חג הפסח.

מערת המכפלה חברון הנגשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד