י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אנחנו בדרך לבחירות"

ליברמן מציג: הסתה פרועה כנגד החרדים. צפו

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כינס היום ישיבת סיעה במשכן הכנסת • בדבריו תקף את הסיעות החרדיות, דיבר סרה על הרבי מסאטמר ועל ביקורו בישראל והסית נגד החרדים. ליברמן הכריז כי לא הושגה התקדמות משמעותית ופנינו לבחירות • 'בחדרי חרדים' עם הנאום המלא

ליברמן מציג: הסתה פרועה כנגד החרדים. צפו
אביגדור ליברמן צילום: הדס פרוש, פלאש90

בשעה האחרונה (רביעי) יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כינס ישיבת סיעה במשכן הכנסת. בדבריו הוא תקף את הסיעות החרדיות, דיבר סרה על הרבי מסאטמר ועל ביקורו בישראל, והודיע כי לא הושגה התקדמות משמעותית ופנינו לבחירות.

ליברמן אמר בפתח דבריו: "אני רוצה לדבר בשם האנשים השפויים ובשם ההגינות. עשיתי כל מאמץ. הפכתי כל אבן על מנת להגיע לממשלת אחדות ליברלית. בדיוק כמו שהבטחנו. עשינו הרבה עבודה והשתדלתי לא להיגרר למבול של השמצות ושקרים".

ליברמן הוסיף, כי "גם הפיתויים ששמו בפנינו, פיתויים גדולים - מהצעה למ"מ ראש הממשלה ועד לרוטציה בראשות הממשלה. הציעו לו חצי המלכות. אנחנו לא מוכרים עקרונות בשביל כיסאות - גם אם מדובר בכיסא הכי מרופד והכי נוח".

"הלכנו על שני דברים מאוד חשובים - אחדות וליברליות. זה היה קרוב וכל מה שהפריד זה היה מריבות פרסונליות - אם נדרדר לבחירות, זה בגלל המנהיגות. מאז קום המדינה היו בפועל שתי ממשלות אחדות. כרגע אנחנו ניצבים מול שני אתגרים - גם כלכלי וגם ביטחוני".

עוד אמר יו"ר ישראל ביתנו, כי "אין אופציה אחרת חוץ מממשלת אחדות - לא הקמנו ממשלת אחדות ליברלית בגלל שלצערי נתניהו משעבד את כל תנועת הליכוד לטובת המפלגות החרדיות - מי שאשם במצב הזה, זה גם הליכוד וגם כחול לבן, שלא היו מוכנים לקבל החלטות".

"גם כחול לבן שמרו על ערוץ חשאי עם המפלגות החרדיות והציעו להם הצעות מרחיקות לכת" אמר ליברמן ועבר לתקוף את יו"ר דגל התורה, "גפני פותח ועדת כספים ומשבח את אחמד טיבי והיום אחמד טיבי שר הלל לגפני. על שיתוף הפעולה הזה אנחנו מדברים - שיתוף הפעולה האמיתי בכנסת הזו - זה השיתוף בין החרדים לערבים. זו קואליציה אנטי ציונות".

ליברמן הוסיף, "אני שמעתי את דברי הנשיא אבל אני לא מקבל את הפניות שלו כי המפלגה הערבית המשותפת היא באמת גייס חמישי - לצערי גם המפלגות החרדיות הופכות למפלגות אנטי ציונות. גם פה שיפסיקו לבלבל את המוח שמדובר בשוליים. פעם הרב רביץ היה חבר בלחי".

ליברמן דיבר סרה ברבי מסאטמר: "מי שראה את הרבי מסאטמר מול עשרות אלפים ומחלק דולרים מול כולם. אני לא מבין איפה מס הכנסה והרשות להלבנת הון. מיליוני דולרים מחולקים תוך כדי הסתה. בדיוק כמו הצד השני".

יו"ר ישראל ביתנו המשיך להסית ואמר: "גם הפלג הירושלמי קיבל בבחירות לראשות העיר ירושלים שני מנדטים, וזה עשרות אלפי קולות. גם העצרת אתמול צריכה להדיר מאיתנו שינה של קואליציה אנטי ציוניות מוחשית. אי אפשר שהסיעות החרדיות יסחטו כל הזמן מאלו לאלו. אסור לתת להם מרחב תמרון".

"צריך להגיע עם המפלגות הציונות לאמנה משותפת בנושא דת ומדינה. אני חסיד גדול של הבחירה הישירה, אבל אי אפשר לשנות כללי משחק בתוך המשחק" אומר ליברמן, "צריך לעשות דיון משמעותי. אולי כדאי לוותר על ה-21 יום וללכת לבחירות כבר עכשיו. לא נצטרף לא לממשלה צרה בימין ולא לממשלת מיעוט לא משנה איזה ממשלה תקום היא לא תוכל לתפקד".

"יש לך 150 אלף בחורים ואברכים שרק לומדים תורה, זה דבר מבורך, אבל שיעשו את זה על חשבונם" הוא מסית, "לא יכול להיות שהם לא עובדים. גם בלימודי ליב"ה - אי אפשר לגדל דור של מסכנים ונזקקים. אם המפלגות החרדיות יקבלו, אז יש על מה לדבר".

אביגדור ליברמן הצהרה דרמטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד