י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הפרשן מנמק

הפרשן מנמק: זו הסיבה לאובססיה התקשורתית לביקור הרבי מסאטמר

הפרשן לענייני חרדים של 'כאן 11' מנמק בחשבון הטוויטר שלו את הסיבה לעיסוק התקשורתי בישראל לביקור של הרבי מסאטמר • "המדינה התמכרה לסיפורי חרדים"

הפרשן מנמק: זו הסיבה לאובססיה התקשורתית לביקור הרבי מסאטמר
קבלת פנים לאדמו"ר מסאטמר בירושלים צילום: שוקי לרר וארי ק.

הפרשן לענייני חרדים של 'כאן 11' יאיר אטינגר, ידוע כעיתונאי שחוקר לעומק את קרביו של הציבור החרדי על שלל פלגיו ולצורך כך אף שהה לא מעט בארה"ב ולמד לעומק את הניואנסים העדינים ביותר של הפלגים החרדים שם. היום הוא מתייחס בחשבון הטוויטר שלו לעיסוק התקשורתי הרב בביקורו של הרבי מסאטמר בישראל.

אטינגר טוען, כי בעבר היו סיפורים גדולים יותר מביקורו של האדמו"ר מסאטמר בארץ שלא זכו להתייחסות תקשורתית כלל ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו הוא מנסה להסביר את הסיבות לעיסוק האובססיבי כמעט של התקשורת בישראל לביקורו של הרבי מארה"ב ובכלל לדרמות המתחוללת במגזר החרדי.

"תשומת הלב האדירה שהביקור הנוכחי מקבל" כותב אטינגר, "קשורה גם לעובדה אחת פשוטה: המדינה התמכרה לסיפורי חרדים (הפיצול בגור כמשל), והחרדים, שתמיד היו מכורים" מסביר הפרשן, "נכנסו לשלב חדש של התמכרות. אני מספיק זקן כדי לזכור דרמות יותר גדולות שלא קיבלו סיקור בשום מקום".

בתגובה לדבריו הגיב לו עיתונאי 'הארץ' אנשיל פפר: "מסכים שהביקור של סאטמר לא אירוע חשוב. כל כמה שנים יש ביקור כזה והוא לא מעיד על התפתחות כלשהי. הפיצול בגור לעומת זאת הוא אירוע סימפטומטי שמעיד על תהליכי עומק חשובים בקהילה החרדית הרחבה יותר".

אטניגר משיב לו, כי  "ברור שיש ערך. השאלה היא למה פתאום מערכות התקשורת גילו את הערך הזה, כולל כתבות במהדורה מרכזית. פתאום זה מביא רייטינג".

אטינגר גם כותב ספרים העוסקים במגזר החרדי, ובשנה שחלפה הוציא את הספר 'באין רועה' יחד עם נסים ליאון שעוסק בהנהגה החרדית-ספרדית בעידן פוסט הגר"ע יוסף זצ"ל.

יאיר אטינגר. צילום: חיים ריבלין

יאיר אטינגר חסידות סאטמר סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד