י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"פורקי עול ומחריבי דת"

בעקבות ההסתה: קול קורא של רבני ארה"ב

מועצת גדולי התורה באמריקה מפרסמת 'קול קורא' מיוחד למען חיזוק קדושת השבת בעקבות ההסתה הקשה של המערכת הפוליטית בישראל כלפי הציבור החרדי • "נדהמנו לשמוע אשר קמו מתוך ישראל פורקי עול ומחריבי דת העומדים לחלל את סגולת תפארתנו, יום שבת קודש"

בעקבות ההסתה: קול קורא של רבני ארה"ב
אביגדור ליברמן ויאיר לפיד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאור ההסתה הקשה הקיימת במערכת הפוליטית בישראל כלפי הציבור החרדי, יוצא קול קורא מאת מועצת גדולי התורה באמריקה למען קדושת השבת התפרסם היום בארצות הברית. 

"בעת הזאת אשר אחינו בני ישראל היושבים בארץ הקודש זקוקים לרחמי שמים מאויבים צוררים האומרים לכו ונכחידם מגוי וכו' היו לא תהיה". פותחים הרבנים את המכתב.

"נדהמנו לשמוע אשר קמו מתוך ישראל פורקי עול ומחריבי דת העומדים לחלל את סגולת תפארתנו, יום שבת קודש, ולהפר את יום המנוחה והקדושה אשר הנחיל הקב"ה לעמו באהבה וברצון".

"ימס כל לב בצער ואנחה על זה המתרחש לפנינו בפלטרין של מלך, ואנו תפילה ותחנונים בכל עת אשר הבנים התועים ישובו אל חיק אבותיהם, ואל מסורת ישראל סבא מאז ומעולם, אשר היא חיינו ואורך ימינו".

"אמנם התעוררות השעה היא גם לנו ולכל ישראל הנאמנים לתורה ולמצוות להחחזק ולהתאמץ בקדושת השבת, לרומם בה את חיינו ולפאר בה את מהלך דרכנו, דרך ה', אשר נצטוינו ללכת בה, ולהוסיף מאמץ וחיל בשמירת שבת כהלכתה, בכבוד ועונג השבת, בדברי תורה ובתפילות ובזמירות, ולהשתדל בכל עוז לעשות אה מנוחת השבת ליום מנוחה וקדושה, ולזכות על ידה לשכר בעוה"ז יתר על השכר הצפון לעולם הבא, וכדברי הרמב"ם בסוף הלכות שבת, עיין שם".

"והננו מציעים בזה" כותבים הרבנים "איזה דרכים ועצות להוסיף ולהכניס בתוכנו אח קדושת השבת, וכל ערום יעשה בדעת".

א). להוסיף על זמן הדלקת הנרות כמה דקות [ואפילו
בימים הקצרים אם זה אפשר] באופן שיהיו הנרות דולקות בבית בערך חצי שעה קודם השקיעה.

ב)ללמוד ולשנן בסעודת שבת הלכה ודין הנוגע למעשה
בשמירת שבת.

ג) לשורר הזמירות בכוונת הלב עם בני המשפחה ולעורר בזה המנוחה והשמחה אשר היא אור ליהודים שיש להשיג ביום קדוש זה מבואו ועד צאתו.

ד) לההעורר לדברי חז"ל שלא יהא דיבורך של שבת כדיבורך של חול, וביחוד בשעה הסעודות להוסיף בהם תואר נפשי.

והקב"ה ינחילנו ע"י כל זה ליום שכולו שבת ומנוחה לחיי העולמים.

אגודת ישראל ארצות הברית קול קורא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד