י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עַם מְקַדְּשֵׁי שְׁבִיעִי

מחאה מקורית למען קדושת השבת ברחוב החילוני • צפו

בצל התחבורה הציבורית שמתחילה את פעילותה בשבת בגוש דן, התקיים מפגן ייחודי שכולו שמירה על כבוד השבת • במסגרת האירוע, נסעה שיירה של עשרות רכבים משולטים עם ציטוטים של ביאליק וכצנלסון שהוקירו את היום הקדוש, בליווי שירי שבת • צפו במחאה המקורית

מחאה מקורית למען קדושת השבת ברחוב החילוני • צפו
המחאה בגבעתיים צילום: צילום מסך

בזמן שעיריות במטרופולין גוש דן מובילות מהלך של פגיעה בשבת במרחב הציבורי, ישנם כאלו הפועלים דווקא לשמור על כבוד השבת והלכידות החברתית סביבה.

היום (רביעי), קיים ארגון חותם מחאה פומבית שבמסגרתה נסעה שיירה של עשרות רכבים ברחובות על שם חיים נחמן ביאליק וברל כצנלסון עם שלטים שעליהם הופיעו ציטוטים שלהם, המסבירים את חשיבות יום השבת ויום המנוחה. השיירות נסעו ברחובות ביאליק וכצנלסון, בליווי שירי שבת, על מנת לחזק את הפרהסיה היהודית ברחבי המדינה. מכוח היותה של מדינת ישראל, מדינת העם היהודי.

מארגון חותם נמסר ל'בחדרי חרדים': "ההחלטה לקיים את השיירה הזו ברחובות שעל שמם של ביאליק וכצנלסון אינה מקרית ואולי הגיע הזמן שיכירו את הציטוטים שלהם כנגד חילול השבת. כולנו תקווה כי יבינו שפגיעה בשבת הציבורית, אינו עניין שקשור דווקא לציבור זה או אחר, אלא בזהותה היהודית של מדינת ישראל ובפרהסיה הציבורית שלה. זה כמובן נוגע לכולנו ללא קשר למקום המגורים".

לדבריהם, "הראשונים להיפגע יהיו האוכלוסיות המוחלשות, הנהגים שומרי השבת ואלו המעוניינים ביום זה לשבות עם משפחותיהם ולא לעבוד כביום חול וכן כל אותם עובדי שירותים אחרים שיפעלו בעקבות כך, יהיו אלו שישלמו את המחיר".

מחאה תחבורה ציבורית בשבת גבעתיים חיים נחמן ביאליק ארגון חותם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד