י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לעילוי נשמת בתו של שר התורה

האברכים כאבו ודמעו ורבני הקהילות יסדו גנים ובית ספר

בעקבות מצוקה קשה אליה נקלעו בנות אברכי הכוללים באלעד, יתקיים כנס יסוד בית ספר לבנות בית יעקב בשם "אורחות חנה" על שם הרבנית שטיינמן ע"ה, בתו של שר התורה

האברכים כאבו ודמעו ורבני הקהילות יסדו גנים ובית ספר
כנס יסוד בית יעקב "אורחות חנה" צילום: באדיבות המצלם

כנס יסוד בית יעקב "אורחות חנה" לבנות אברכים בעיר אלעד נערך השבוע במעמד רבני הקהילות.

מזה מספר שנים שעלה הצורך הדחוף בהקמת מוסד חינוכי חדש ואיכותי לבנות בעיר אלעד. אברכים מסלתה ושמנה של הכוללים מתדפקים על דלתות רבני הקהילות וראשי הכוללים המוצפים בפניות כאובות עד דמעות על היעדר מענה איכותי מספק בתחום זה לבנותיהם. במוצאי שבת קודש פרשת וירא נערך בעיר כנס מרגש בו הוכרז על יסוד גנים וביה"ס בית יעקב - "אורחות חנה" מוסד איכותי לבנות אברכים מקהילות הספרדים בעיר.

במעמד רבני הקהילות ולמעלה ממאה אברכי משי מתושבי עירנו, מי שנטל את המשימה הוא הגאון רבי אלישיב קוביוף  ראש ישיבת "משכן אהרן" בעיר. הרב קוביוף - העומד בראש מוסדות וקהילת "אוהל יעקב" אשר להם גם גני הבנים והת"ת הנודע חניכי הישיבות "דרך התורה", וכאמור, ישיבה לצעירים "משכן אהרן". 

את המעמד פתח והנחה מנכ"ל המוסדות הרב אריאל אלקובי ועמד על נקודה המאפיינת את הדרך של ראש הישיבה והמוסדות הרה"ג ר' אלישיב קוביוף שלאורך כל שנות קיום המוסדות מטרתו הייתה - מענה לכל צורך חינוכי בעיר, החל לפני כ-14 שנה כשחסרה ישיבה לצעירים בני עליה בעיר, עמד והקים את ישיבת "אוהל יעקב" ולימים לאחר פטירת מורינו הגראי"ל "משכן אהרן". בהמשך כשהיה צורך לסייע וליטול את עול וביסוס ת"ת חניכי הישיבות "דרך התורה" - כך עשה ונענה לאתגר האדיר, כמו גם כשהתבקש ע"י הגאונים ר' בצלאל פנחסי ור' דוד הלל שליט"א לסייע לקהילת אברכים בנתניה להקים ת"ת חניכי הישיבות, נענה לאתגר ופתח מקום תורה ראוי ומוצלח לבני אברכים. וכך כעת כאשר עלה הצורך הדחוף בהקמת בית יעקב לבנות אברכים תושבי עירינו נענה להפצרת ראשי הכוללים וההורים וקיבל על עצמו עול גדול זה.

בקשב רב נשמעו דברי רבני הקהילות, הרבנים הגאונים הרב אלישיב קוביוף, הרב יצחק יוסף  והרב ברוך עוקשישעמדו על הצורך ושרטטו קוים לדמותו של ביה"ס, בציינם כי אין אלו תכניות גרידא אלא ביה"ס כבר קם וקיים, אמנם שעריו ייפתחו בשנה"ל הבעל"ט תשפ"א אך הרישום החל כעת.

אך מתבקש היה כי ביה"ס החדש ישא את שמה של הרבנית הצדקנית מרת חנה שטיינמן ע"ה, בת הגר"ח קנייבסקי ואשת הגאון רבי שרגא שטיינמן בן מרן הגראי"ל זצ"ל המלווה את המוסדות בעצה ומאיר אורחות ונתיבים.

בסיום הכנס התקבצו אברכים רבים סביב הרבנים חברי הוועדה הרוחנית בכדי לדון בנושאי ההקמה והזדרזו למלא טפסי רישום, כאשר עיניהם נשואות בציפייה נרגשת לזכות שבנותיהם תתחנכנה בין כתליו, מהנהלת המוסדות נמסר כי החל מהשבוע הקרוב ייפתח בפני הקהל הרישום לגני הילדים ולכיתות ביה"ס.

אלעד בית יעקב חנה שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד