י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לייבל'ה חושף

הנכדים של ביבי שהשתתפו בקבלת הפנים בסאטמר

והשבוע בלייבל'ה סיקור מקיף מביקור האדמו"ר מסאטמר בישראל, טיסת הביזנס של הרבנים המשולחים, והרבנית שבעלה ישב בביזנס והיא בתיירים • זייברט טס לעשות סדר בגור, ומי הוא המשב"ק לשעבר שמחזיק בשני שעונים על ידו עם אותה שעה • היומולדת של הקבלן הצעיר ביותר, וגם השמחות של החברותא של מרן הרב שטיינמן

הנכדים של ביבי שהשתתפו בקבלת הפנים בסאטמר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה יצא השבוע מדושן עונג לאור ביקורו של האדמו"ר מסאטמר בישראל. הוא זנח את המנדט של גנץ שהוחזר במצב יד שניה והתעסק בביקור הגדול ששיתק את ירושלים. הביקור של הרבי מארה"ב הוא לא פחות מפיסת היסטוריה שתיחרט בדבר ימיה של מדינת ישראל, על כך שקיבלה לתוכה אדמו"ר אנטי ציוני שתומך במוסדות שלא לוקחים כסף מהמדינה וירושלים עצרה מלכת בבואו.

אבל הסקופ הגדול ביותר הוא שבעוד כל הכותרות בכל כלי התקשורת עסקו בביקורו של הרבי והפוליטיקאים תקפו כשבראשם איווט ליברמן וכן השר דרעי וגפני שהזכירו אף הם את הרבי בכנסת - לייבל'ה מביא את הסיפור האמיתי.

לייבל'ה שהגיע לתהלוכה הגדולה בשרי ישראל לבוש בבגדי שבת שהכינה לו הינדל'ה מבעוד מועד, ראה לא פחות ולא יותר את שני נכדיו החמודים של ראש הממשלה הציונית - או אם תרצו בז'רגון הסטמראי 'ראש ממשלת הכופרים' - בנימין נתניהו עומדים על הפרנצע'ס ומקבלים את פני הרבי מסאטמר. 

כפי שנחשף כאן במדור הקבוע של לייבל'ה לפני מספר חודשים בפרסום ראשון, הנכדים החרדים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנים לבתו נועה רוט וחתנו ר' דניאל רוט, משכונת סנהדריה בירושלים, מתחנכים ב'חיידר' בשפת היידיש 'דרכי שמואל' הממוקם בשכונת 'עזרת תורה' ושייך למוסדות 'עץ' והוא על 'טהרת הקודש' בלבד.

הנכדים שפאותיהם התבדרו ברוח הירושלמית, עמדו לצד חבריהם הליטאים שלומדים ביידיש ומפאת פרטיות המשפחה (משפחת רוט) לא נפרסם את פניהם של הנכדים אלא רק בטשטוש ולפי טענות אלו שראו את התמונה שתיעד הצלם שוקי לרר, אחד הנכדים דומה לילד מבלפור הצייצן השנון יאיר והנכד השני ליודע התנ"ך אבנר. 

אין ספק כי מדובר בניצחון סוחף של חסידות סאטמר שנכדיו של ראש ממשלת הכופרים משתתפים בהקבלת פניו של הרבי הגדול ביותר בעולם והמתנגד הגדול ביותר למדינת ישראל וחוקיה וזה שמתקצב את מי שלא רוצה לקחת חלק במדינה.  

ומכאן לשאר הביקור. הרבי מסאטמר שנחת בארץ, הגיע היישר לסביון שם נח מעט מהדרך מניו יורק דרך לונדון, בחצר הבית ראה לייבל'ה התאספות של כל בכירי החסידות, המשב"ק ר' משה גאבע, המשב"ק ר' שמואל טייטלבוים, שר החסד ר' אפרים שטרן, ר' יענקי יעקובוביץ שנמצא מאחורי הקלעים תמיד, ועסקן החסידות והעדה החרדית ר' יצחק וייס. הקבוצה נראית סוגרת את ההכנות האחרונות לקראת קבלת הפנים. 

בסאטמר כמו בסאטמר צריכים לסגור עיתון. אך מה לעשות שהרבי בארץ והפתרון: מביאים את מערכת העיתון לארץ. וכך נפתחה מערכת עיתון 'דער איד' ברחוב יואל בירושלים כמעט כמו בויליאמסבורג בניצוחו של איש המערכת לייזר פריד, שהגיע עם כל המרץ, בסאטמר ידפיסו את העיתון בדפוס באמריקה והוא יגיע הלילה לארץ כמידי שבוע לכל נקודות המכירה.

גם משרד יחסי הציבור FriedCo Media מארה"ב בבעלות איש העסקים יואלי פריד ושותפו דוד מאיר וייס מחסידות סאטמר פתחו משרד זמני במרומי מגדלי היוקרה ברחוב שטראוס בירושלים. לייבל'ה הגיע ונדהם שאמריקאים עובדים לפי שעון ישראל לא יאומן. 

לייבל'ה חוזר לתהלוכה הגדולה, שם ראה חברי את מקהלת 'מלכות' שרצו להגיע לבמת התזמורת הגבוההץ אז מה עושים? מביאים מנוף. וכך עלו המנצח פנחס ביכלר וחברי המקהלה לבימה. 

את דובר החסידות ואיש העדה החרדית יצחק וייס שלא עצם עין כבר חצי שנה ראה לייבל'ה רווה נחת בעת שצפה ברבבות בקבלת הפנים. 

גם מקומה של התקשורת לא נפקד. העיתונאי החרוץ עקיבא וייס מ'כאן 11' שלמד בילדותו בסאטמר הגיע להקביל עם המיקרופון את פני הרבי ונרגש כפי שלא נרגש מימיו. 

במעמד חלוקת 'שקר הטהור' למוסדות שלא לוקחים כסף מהמדינה, ראה לייבל'ה את יאיר שרקי מהחדשות מראיין בעברית את המנכ"ל של סאטמר בירושלים ולרשטיין שסיפר לכתב הנמרץ על החסידות. 

ואת הטייקונים הגדולים של סאטמר - הנגיד ר' בערי וייס ור' שמואל ברגר, לייבל'ה תפס עומדים כאחד האדם בקבלת הפנים מבלי שאף אחד ישים לב שהם שווים מיליארדי דולרים. 

גם הנגיד הצעיר אברומי זופניק הגיע מארה"ב ולרשותו הועמד הרכב היוקרתי BMW עמו לקח את המשפיע הברסלבאי ר' משה יענקל הורוויץ מהסטטוסים.

ובשיא ההכנות להדלקה במירון, לייבל'ה הבחין במפיק הגדול מ'טיפ הפקות' - מוטי רבינוביץ, שלא עצם עיניים מאז נולד בנו האחרון, יחד עם העסקן מענדי צימעט שחזר מקנדה היישר למסע הקודש ולפקח על כל מה שצריך. 

 

בדרך לר' שימען: הנגיד רבי יואל לנדא מניו יורק משמש כנהג לאדמו"ר מסאטמר בדרך למעמד ההדלקה ההיסטורי במירון. 

ובשיירה של הרבי ראה לייבל'ה את שלומי טורנהיים לוקח לצידו את  ראש הקהל של סאטמר הרה"ח ר' שאול פרלשטיין.

ובעוד הרבי מסאטמר בארץ, לייבל'ה לא ויתר השבוע גם על ניו יורק, שם ראה הרבה אנשים מישראל שהגיעו לחפון את עפר התפוח הגדול.

בשביל לעשות סדר בגור, נשלח ממלא מקום ראש עיריית זייברט לברוקלין. לייבל'ה שעבר בשדרה ה-  13 ראה את העניך בכל פינה מסתובב ומנסה לעשות סדר ב'יגדיל תורה'.

גם את סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש ראה לייבל'ה מתפלל ב'שומרי שבת' בדיוק כפי שמתפלל בארץ ולא מפסיד בחיים מנין כל זאת בדיוק ביום השנה לבחירות בעיריית ירושלים שהסתיימו בניצחון של משה ליאון ותיזכורת קלה להתבאסות הגדולה של דגל וש"ס היום, שרואים מה מעולל ליברמן לחרדים.

בבורו פארק ראה לייבל'ה את הבעל מנגן הבנש"ק ר' מאיר אדלר יחד עם איש החסד ר' חונה דייטש בוחרים תכשיטים יפים שאין כמותם בישראל. 

בחנות נעליים סמוכה ראה לייבל'ה את חבר 'המועצת' הגאון רבי דוד יוסף בקביעת מזוזה.

ובאחד מאולמות השמחה, קלטה עין עדשת מצלמת ליילבה שיחת משבקי"ם בין המשב"ק הוותיק לבית סקולען הרב שמעון ישראל פריד עם ההויז בחור האגדי לבית ויז'ניץ יוסף שמעון שכטר הנמצא בארה"ב עם רבו.

ובניו יורק נערכה שמחת החתונה לבנו של המנצח רובי בנט, לשם הגיעו כל המי ומי בתעשיית המוזיקה ושאינה. גם את הרבי מבוטושאן ארה"ב ראה לייבל'ה בסוד שיח עם המנצח ר' חיים בנט ובנו רובי. 

בחזור לארץ, מחלקת הביזנס התמלאה באישים רבים ובהם: הרב שלום בער סורוצקין, הרב יוסף אפרתי הרב דוד יוסף הרב עפג'ין ומומו דרעי לצד הרב בקרמן מטשכנוב שישב באקונומי וגם רעייתו של הרב עפג'ין שישבה אף היא במחלקה רגילה לצד בעלה שישב בביזנס. קודם לכן בלאונג', ראה לייבל'ה את הרב אפרתי שקוע בתלמודו כל העת ללא הפסקה. 

את הרב עפג'ין - האדמו"ר התימני מראש העין - ראה לייבל'ה עם כיפה כמו של הרב שך טועם מעט מהאוכל המוגש כשהוא מתעניין אצל ר' חונה דייטש מה הכי כדאי לקחת. 

בטיסה אחרת ראה לייב'ה את המשב"ק לבית סקווירא ראש הקהל הרב שלום בער פישל פישל המשב"ק של סקווירא יחד עם יענקל גרוסמן משוחחים על איך הולך בגיוס כספים. 

ואיך לא גם שרגא ניימן נצפה במחלקה הראשונה במטוס הדרימליינר החדש בדרכו לגיחה של 4 ימים בארה"ב. 

את הזמר קובי גרינבוים ומנצח מקהלת 'נרננה' יעקב רוזמרין, לייבל'ה ראה בדיונים לקראת האירוע הגדול בז'נבה. לייבל'ה מבטיח תיעוד נרחב השבוע. על סיפון המטוס נצפו עוד שורה נרחבת של אמנים גדולים.  

לייבל'ה הגיע השבוע גם לנחם אבלים את הרב יוסף שוינגר היושב שבעה על אמו ע"ה שנפטרה בשיבה טובה. בניחום ראה לייבל'ה אדם ישן קצת: משב"ק לשעבר של מרן הר שך זצ"ל הרב יחזקאל אסחייק איש הבריאות החרדי שעל ידו יש שני שעונים. בתחילה לייבל'ה בדק אולי מדובר בשעון של מדינה אחרת אך גילה כי שני השעונים עם אותה שעה. 

בפתח תקווה במסעדת מלאבס ראה לייבל'ה ישיבה של עיתונאים המייצגים את החרדים בסדרה שתעלה בקרוב. בין יושבי השיח נצפו, מענדי גרוזמן, יצחק פלדמן, חיים פרידלנדר, שמעון ליברטי ויונתן אלוני שדנו האם יש 'ממשיך' בתקשורת לאבי מימרן שכמובן טוען בכל תוקף שלא. 

ואפרופו מימרן, בשמחת הבר מצווה לבנו של מנכ"ל רדיו קול חי אבי רוזן ראה לייבל'ה את ח"כ ישראל אייכלר בסוד שיח עם אבי מימרן ובצלאל קאהן. אייכלר בעברו הגיש תוכנית ברדיו ועדיין לא מצאו מי שימשיך את מקומו לאחר שנבחר לכנסת קדנציה אחר קדנציה. 

ובשמחת הבר מצווה לבנו של מוטי וינשטוק - העורך האחראי של עיתון 'בקהילה' - שהתקיימה בבניין הנדל"ן הגדול 'עטרת נחום' של גור בבית שמש, ראה לייבל'ה את הרבי מלעלוב משתתף בשמחה לכבוד אבי החתן והסב הגדול הסופר הרב יאיר וינשטוק המכונה בספרות מ. ארבל. 

בהמשך ראה את ישראל א. גרובייס סגן עורך משפחה מגיע למקום ואף הוריד את הכובע ונתן הרצאה לאהרן קליגר בענייני השעה. 

בכיורים ליד הבחין לייבל'ה בשיח עורכים שנערך בין עורך 'הדרך' אברהם דב גרינבוים והעורך הראשי של 'בקהילה' שלמה קוק. 

כשהסתובב, ראה לייבל'ה את בעל הפתיתים ומבחן בוזגלו צביקה יעקובזון שומע מעוזר דרוק על מה שקורה בתעשייה. 

את הרב שלמה קנרק ראה לייבל'ה בשיחה ערה עם ראש ישיבות מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל יחד עם דוד וויטמן יו"ר 'בלב אחד'. 

ומיר פינת קרני שומרון: יוסי פינקל מחברת קוזמאצ' נצפה נואם בכנס השקת קמפיין גיוס ההמונים של ישיבת ההסדר קרני שומרון. 

וחגיגה גדולה שהתקיימה השבוע במקום סודי בירושלים בואכה שכונת רחביה, התכנסו ובאו ליום הולדת בהפתעה לקבלן הצעיר ישראל פלדמן שחגג יום הולדת 29. את האירוע המושקע ארגן המפיק נתי אזרזר, במימון מלא שלו ושל התעשיין ברוך שטרן שהגיע מדרום הארץ היישר לחגיגה, כשאליו מצטרף הסופר הנודע של 'בקהילה' יצחק פלדמן. 

רגע השיא היה בעת שהפתיעו את פלדמן בסדרת מצתים להדלקת סיגריות עם מיתוג של החברה כשעליהן מוטבע 'בנפשו יביא לחמו' ו'ישראל פלדמן בונים בע"מ'. כל זאת לצלילי התזמורת של קובי מירסקי, אבי מן, ואבירן כהן, לצד מי שהקדיש שיר מיוחד דודי גולדברג, אושייה מתחום הדגים.  

מאוחר יותר הגיע איש העסקים מוישה דלטיצקי שעזב את כל הביזנס והגיע להרים כוסית עם הקבלן. 

מסתבר שבשר יין ושעונים מאגדים גם מתחרים. ביום רביעי בערב מסעדת 'רודריגז' הכשרה למהדרין בירושלים, נערכה סדנת בשרים מיוחדת בהנחייתו של השף אלי מנחם וסדנת סטיילינג לגבר החרדי בהנחיית איציק לביא מנהל רשת ג'נטלמן. נצפו ציקי פרנקל מעיתון המבשר הלל ורטהיימר מעיתון שחרית רפי אוחנה מרדיו 'קול ברמה' ובנצי לייזרוביץ מרדיו 'קול חי'.

במוצאי שבת נחגגה מסיבת יום הולדת 28 לבחור היקר חיים שפר, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור,משפחתו וחבריו הרבים. בין המשתתפים נצפו ח"כ אורי מקלב וח"כ מיכאל מלכיאלי. בין הנואמים הרב אפרים גרליץ מג"ש בישיבת "עמלה של תורה", שהעלה על נס את יחודו של חתן השמחה המאיר פנים ועוזר לכל אדם בשמחה ובמסירות. את הערב הנעימו מנחם לוק ותזמורתו.

את פינת המזל טובים פותח לייבל'ה בשורת שמחות אצל חברותא של מרן הרב שטיינמן זצ"ל גאון רבי משה יהודה שניידר. הראשונה להולדת הבן בנו ר' שימען מי שהיה ה'הויז בחור' של מרן ראש הישיבה זצ"ל וחבק בן בכור, השני ביום רביעי הקרוב, חתונת הבחור החשוב יוסף אברהם המוכנה 'יואב' ונקרא שניידר השני.  

באירוסין של בנו של איש הנופש החרדי יוסי גרז, עם בת מנחם קפלן חבר מועצת העיר חיפה ומראש לב לאחים ראה לייבל'ה את אנשי דגל בולסים קוגל ללא הפסקה. 

מזל טוב למנכ"ל רשת הגנים של אגודת ישראל' ישראל גולומב להולדת הבן בשעה טובה.

מזל טוב לבחור מוישי שטיינבאך מאנטוורפן מתלמידי ישיבת מיר הבקי בכל חצרות האדמו"רים והרבנים, לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת.

מזל טוב למנכ"ל חדש בבית שמש יצחק מאיר אלתר, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו.

ולסיום ברכת מזל טוב ליענקי פריד מבעלי 'שם טוב שטריימלך' - לרגל שמחת נישואי בנו בשעה טובה.

לייבל'ה רכילות חרדית האדמו''ר מסאטמר חסידות סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד