י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שלושה חשודים נעצרו בחשד להפללתו של סגן הנשיא

שלושה חשודים נעצרו לאחר שהיו מעורבים לכאורה בהפללתו של סגן הקנצלר האוסטרי, שנאלץ בעקבות כך להתפטר מתפקידו | הוא תועד מנהל עסקה מפוקפקת  

שלושה חשודים נעצרו בחשד להפללתו של סגן הנשיא
מצלמה צילום: unsplash

שוטרים עצרו שלושה אנשים בקשר לסרטון שגרם להתמוטטות הממשלה האוסטרית מוקדם יותר השנה. שוטרים ביצעו את המעצרים וחיפשו בבתים של העצורים ראיות נגדם.

התובע תומאס ווקסי אמר אתמול (רביעי) לסוכנות הידיעות AP כי הרשויות ביצעו את המעצרים וחיפשו בבתיהם ביום שלישי, אך סירבו לספק פרטים נוספים.

התובעים יחליטו אם לנקוט בפעולה נגד השלישייה עד יום חמישי, כך לפי העיתון האוסטרי "וינר צייטונג".

כזכור, בחודש מאי האחרון, סגן הקנצלר של אוסטריה היינץ-כריסטיאן שטראכה הודיע במפתיע על התפטרותו מתפקידו, לאחר סרטון שפורסם ברשתות החברתיות, ובו הוא מציע חוזים ממשלתיים תמורת סיוע פוליטי, וסיקור חיובי, הסרטון צולם לפני הבחירות באוסטריה בשנת 2017 ובו נראה שטראכה משוחח עם אישה שהציגה עצמה כאשת עסקים מרוסיה.

שטראכה, שעמד בראש מפלגת הימין הקיצוני "חירות", ביקש תרומות באופן לא חוקי. האישה המצולמת בסרטון אמרה לשטראכה, אז סגן הקנצלר, כי היא אחייניתו של אוליגרך רוסי שרוצה להשקיע באוסטריה. האישה הציעה לשטראכה כי תרכוש 50% מהבעלות של העיתון "קרונן צייטונג", ותעשה מתיחת פנים מבחינת העורכים בו, והעיתון יתמוך במפלגתו של שטראכה. בתמורה, אמר שטראכה, הוא יעניק לה חוזים ציבוריים של ממשלת אוסטריה. "אני רוצה לבנות תקשורת אוהדת כמו זה של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן", אמר שטראכה לאשה בסרטון.

שטראכה אמר לאשה האלמונית, כי הוא רוצה לסלק חמישה עורכים מהעיתון, ולהביא חמישה אנשים חדשים במקומם.

לטענת שטראכה הוא ביצע את מעשיו תחת השפעת אלכוהול, הוא טען שהוא התנהג כמו נער מתבגר, וכי מעשיו היו טיפשיים וחסרי אחריות.

עכשיו המשטרה חוקרת את האנשים שלכאורה היו מעורבים בסרטון, ויהיה מעניין לעקוב כדי לראות האם יריבים פוליטיים שלחו לו את האישה, במטרה להפילו בפח.

היינץ כריסטיאן שטראכה ממשלת אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד