ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

דיווח: גוגל שוקלת לפתח סמארטפונים בעצמה

ענקית האינטרנט טענה תחילה כי רכשה את מוטורולה בשביל הפטנטים, אולם מקורבים טוענים כי תכניותיה השתנו; סמסונג ו-HTC זועמות

  • כ"ו ניסן התשע"ב
דיווח: גוגל שוקלת לפתח סמארטפונים בעצמה

כאשר גוגל רכשה את מוטרולה מוביליטי בקיץ שעבר תמורת 12 מיליארד דולר, אמרה ענקית האינטרנט לעיתונות, לבעלי המניות ולשותפיה, כי ביצעה את הרכישה כדי לשים את ידה על הפטנטים של מוטורולה.

גוגל אכן זכתה בפטנטים של מוטורולה במחיר מצוין, והם צפויים לסייע לחברה להדוף תביעות משפטיות שהיו לפגוע בפעילותה.

גוגל טענה עוד בעת הרכישה כי אין בכוונתה להעניק למוטורולה יחס מועדף, וכי החברה תיאלץ להתמודד על עסקי גוגל כמו כל יצרניות מכשירי הסלולר האחרות שמכשיריהן מבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד.

גוגל ממשיכה לטעון גם כעת כי "חומת אש" תפריד בין פיתוח מכשירי הסלולר של מוטורולה לבין פיתוח מערכת ההפעלה לסלולר של גוגל. אולם אדם שתודרך לגבי תכניות גוגל עבור המיזוג סיפר כי בעוד שגוגל התכוונה במקור לרכוש את מוטורולה רק עבור הפטנטים שלה, הרי שבחלוף הזמן הבינה ענקית האיטרנט כי ברצונה ללכת בדרכה של אפל בכל הקשור לפיתוח סמארטפונים ומחשבי טאבלט. מקור נוסף, שאף הוא מעורה בתוכניות גוגל ביחס למוטורולה, אשר את הדברים.

לדברי המקורות, גוגל מתכננת כעת לתכנן הן את החומרה והן את התוכנה של הסמארטפונים, ואז גם לשווק ולמכור אותם. עם זאת, עדיין לא ברור אם גוגל אכן תבחר במסלול זה, לאור ההתנגדות החריפה של כמה משותפיה. יצרניות מכשירי סלולר המבוססים על אנדרואיד, דוגמת סמסונג ו-HTC, החלו בהדרגה להבין מה כוונות גוגל, והן זועמות על כך. לדברי גורם, מנהל בכיר נפגש עם נציגי החברות הללו, וקיים סיכוי שיצרניות מכשירי הסלולר מבוססי אנדרואיד יחליטו להציג דרישה משותפת לגוגל למכור את פעילות מכשירי הסלולר של מוטורולה. יתר על כן, יש תקדים למהלך מסוג זה נגד גוגל.

תחום הפעילות המרכזי הנוסף של מוטורולה מוביליטי, בנוסף למכשירי סלולר, הוא ייצור ממירים לכבלים. לאחר רכישת מוטורולה בזכות הפנטנטים שלה, הגיעה גוגל למסקנה כי ברצונה להמשיך להחזיק בידיה את עסקי הממירים לכבלים גם לאחר המיזוג. מיזם גוגל TV נחל כישלון, אולם גוגל עדיין מעוניינת להתרחב מעבר למחשבים ומכשירי סלולר, ולעבור לטלוויזיה שנמצאת בסלון בכל בית. בשלב זה, מנהלים של כמה מפעילות כבלים מובילות בארה"ב הבינו מה כוונת גוגל, ואיימו במשותף על גוגל, כי אם תתקדם בכיוון זה ולא תמכור את פעילות הממירים של מוטורולה, הם יפתחו נגדה במלחמה. האיום הצליח, וגוגל שינתה את תכניתה והחליטה לפצל את פעילות הממירים ממוטורולה. כעת נותר לראות האם יצרניות הסמארטפונים מבוססי אנדרואיד ינקטו באותה אסטרטגיה.
גוגל מוטורולה סמראטפון פיתוח סמסונג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד