ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
האם יואשם בשוחד?

הערכה: מנדלבליט יכריע בתיקי נתניהו עוד היום

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיע להחלטה בנוגע לכתבי האישום בתיקי נתניהו – וייתכן שיפרסם אותה כבר היום

הערכה: מנדלבליט יכריע בתיקי נתניהו עוד היום
מנדלבליט/נתניהו צילום: יונתן זינדל/נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיע להחלטה בנוגע לכתבי האישום בתיקי נתניהו – וייתכן שיפרסם אותה כבר היום (חמישי). על פי הדיווח, ככל הנראה בתיק 1000 יואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים. ביתר התיקים לא הייתה החלטה אחידה במשרד המשפטים, כשחלק טענו שיש לסגור את תיק 2000, ובתיק 4000 כולם הסכימו על כתב אישום, אולם לא כולם הסכימו על העובדות. כך דיווח ברוך קרא ב'ערוץ 13'.

למרות הזמן הקצר שעבר מסיום השימוע, נראה כי במשרד המשפטים עבדו השבוע שעות נוספות בניסיון להאיץ את הדיונים בתיקי ראש הממשלה, ולהגיע להחלטה מהירה ככל הניתן. אגב, פרק הזמן הקצר ביותר שעבר מרגע סיום השימוע ועד להחלטה, היה עשרה חודשים אצל ישראל כץ, בעוד שזה היה תיק אחד בלבד. עקב כך, התחושה שקנתה לה מקום אצל לא מעט מתומכי נתניהו הייתה כי יש פה רדיפה מכוונת.

בכירי הפרקליטות תמכו בחוות הדעת של פרקליטות מיסוי וכלכלה, לפיה יש להגיש נגד נתניהו כתב אישום בגין שוחד בתיק 4000, והכינו מראש חוברת שמאגדת תשובות לכל טענות פרקליטי ראש הממשלה במידה ויהיו, וככל הנראה אכן יהיו.

וכעת, להכרעות.

על פי הדיווח של קרא, עמדתה של פרקליטות מיסוי וכלכלה בתיק 2000, שהטענה המרכזית בו היא יחסים אסורים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס בתמורה לסיקור אוהד, הייתה שיש להשאיר את עבירת המרמה והפרת האמונים על כנה, כפי שמופיע בכתב החשדות נגדו.

אולם, על פי ההערכה לאחר השימוע והטענות שהעלו בו עורכי דינו של נתניהו, היו גורמים במשרד המשפטים שהתנגדו לכך, ולכן עמדתו של מנדלבליט עדיין לא ברורה.

בעבר דווח, כי במשרד המשפטים היו מי שטענו כי יש לסגור את התיק נגד נתניהו, ואין להגיש נגדו כתב אישום בפרשה.

לפני כחודש פורסם בחדשות 13, כי ככל הנראה הפרקליטות תמליץ על הגשת כתב אישום בגין שוחד בתיק 4000, ומרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 ו-2000 למרות קולות הנגד במשרד המשפטים - זאת, כפי שהופיע בכתב החשדות.

אביחי מנדלבליט בנימין נתניהו חקירות נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד