י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סוף לסוכרת לא מאוזנת? כל מה שרציתם לדעת על הטיפול החדשני

מחקר בשערי צדק בודק: טיפול חדשני בתריסריון בחולי סוכרת סוג 2 שעשוי לאזן את רמות הסוכר בגוף

סוף לסוכרת לא מאוזנת? כל מה שרציתם לדעת על הטיפול החדשני

המחקר והטיפול החדש מיועדים לחולי סוכרת סוג 2 אשר אינם נוטלים אינסולין ואינם מאוזנים בטיפול התרופתי הרגיל. מטרת הניסוי הקליני שנעשה בשערי צדק היא נטרול עצבי חישה בתריסריון ושינוי האותות העצביים אשר ממוקמים בתוך השכבה התת רירית. פעולה זו מסייעת בהפחתת התקשורת עם חומרי ההזנה העוברים בתריסריון ובכך עוזרת לשפר את השליטה של הגוף ברמת הסוכר בדם של המטופל.
 
המחקר החדש בוחן את האפשרות לאזן את רמות הסוכר בדם באמצעות שימוש בתהליכים ופרוצדורות מעולם הגסטרו, זאת לאור מחקרים המראים שניתוחים באריאטריים (קיצור קיבה), ובאופן ספציפי מעקף של החלק המקורב של מערכת העיכול- התריסריון יכולים לעודד פתרון מתמשך של המצב הסוכרתי.
 
התריסריון הוא החלק הראשון של המעי הדק. קירות התריסריון עשויים משלוש שכבות של רקמה: השכבה הפנימית ביותר, הרירית, ממוקמת בדופן הפנימי של התריסריון והיא נמצאת במגע עם חומרי מזון העוברים דרך חלל המעי. סביב שכבה זו נמצאת השכבה התת-רירית, שבה עוברים כלי דם ועצבים רבים. והשכבה האחרונה היא השכבה השרירית שלה תפקיד בהנעת המזון במורד המעי והינה אחראית על כיווץ התריסריון.
 
הפרוצדורה החדשה מתבצעת במכון הגסטרואנטרולוגי המתקדם של שערי צדק באמצעות מכשיר הדיאגון  (TMDiaGone)שפותח ע"י החברה הישראלית דיגמא מדיקל. המכשיר מיועד לצריבה של עצבים בתת-הרירית בקיר התריסריון.
 
ההליך נעשה על ידי אנדוסקופ פשוט (צינור ארוך, צר וגמיש הנמצא בשימוש רגיל בפרוצדורות דומות בבית החולים(. דרך האנדוסקופ מושחל בלון המשמש לצריבת צבירי העצבים הנמצאים בתריסריון באמצעות קרן לייזר המצויה תחת בקרה.
 
עד כה בוצעו כשני טיפולים חדשניים בשערי צדק, וכ 18 בכל העולם. התוצאות כיום מראת על שיפור באיזון רמות הסוכר של המטופלים שעברו את הטיפול.
 
מנהל המערך הגסטרו- כירורגי, פרופ' ערן גולדין "המחקר החדש משלב דיספלינות מעולם הגסטרו ומעולמות הטיפול בסוכרת. יש לנו כיום מידע רב על התהליכים הפנימיים המתרחשים בגוף והיכולת שלנו לסנכרן את שיטות הטיפול מביאה לפיתוח טיפולים חדשים העשויים להביא בשורה משמעותית למטופלים חולי הסוכרת".

סוכרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד