י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שקרים כחול על גבי לבן • צפו

ההונאה הגדולה של בני גנץ ויאיר לפיד - נחשפת

שקרים כחול על גבי לבן: שלושת ההבטחות המרכזיות שהיוו את תכנית הדגל של ראשי כחול לבן לא החזיקו מים במבחן המציאות והתבררו כהונאת בחירות

ההונאה הגדולה של בני גנץ ויאיר לפיד - נחשפת
גנץ ולפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלוש הבטחות היו להם לראשי הקוקפיט עבור קהל הבוחרים שלהם, הבטחות בומבסטיות הכתובות כחול על גבי לבן; בשלושתן הם לא עמדו - למרות שהם שיווקו אותן בלהט כתכנית הדגל שלהם. להפך, חזרה לטקסטים שניפקו ערב הבחירות, מלמדת על מפנה של 180 מעלות שחל ביחס לעמדות שהציגו מלכתחילה.

1. הם הבטיחו לציבור שלהם "ממשלת אחדות חילונית" מעל גבי שלטי חוצות באיילון, ליבו את האיבה ברחוב החילוני והתסיסו כנגד החרדים בממדים חסרי תקדים - אבל בסוף הציעו הצעות מרחיקות לכת לחרדים ובלבד שיאפשרו להקים את הממשלה המיוחלת בראשותם. 

"הייתם מוכנים לתת לנו הכל", אמר דרעי ללפיד, "ולחתום לנו על שמירת הסטטוס קוו ככתבו ולשונו כדי שנעזוב את נתניהו ונצטרף אליכם".

"ממשלת אחדות חילונית". צילום: פלאש 90

2. הם הבטיחו לציבור שלהם שלא יעשו גוש חוסם עם הערבים ואמרו שנתניהו המציא זאת כחלק מקמפיין, אבל גנץ אמר בשיחות סגורות שיועז הנדל וצביקה האוזר, הימניים של כחול לבן, הרסו לו שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת - ובכך מנעו ממנו את האפשרות להיות ראש הממשלה.

"אני אעשה את זה פשוט: לא נעשה גוש חוסם עם הערבים נקודה", אמר אז לפיד, "זו המצאה של ביבי כדי להגיד הם יעשו גוש חוסם עם הערבים", כך במילותיו של לפיד, שלימים יתברר כאיש שפעל בכל הכוח להקים ממשלת מיעוט. 

"המצאה של ביבי". האזינו לדברים שאמר לפיד, מייסד רעיון ממשלת המיעוט >>

3. הם הבטיחו לציבור שלהם שלא ינהלו משא ומתן עם נתניהו "המושחת" ולא ישבו איתו בשום קונסטלציה כאשר כתבי האישום מרחפים מעל ראשו, אבל ניהלו גם ניהלו משא ומתן אינטנסיבי עם נתניהו. ואילולא לפיד שהכשיל בזדון את המו"מ בשל הלהט שלו לשבת על כיסא רה"מ - הם מזמן היו מקימים ממשלת אחדות עם האיש והתיקים.

"אני מתחייב, לא נשב עם בנימין נתניהו", אמר אז בני גנץ חזור ואמור, "נתניהו עסוק בפרשיות שחיתות, מתעסק בצוללות, מעורב בהגנה עצמית על עצמו... ומוביל את המדינה למקומות נמוכים ורעים". אמר ושוב נתפס בשקר.

"לא נשב עם נתניהו". עוד הבטחת בחירות שירדה לטמיון. צפו בדברים של גנץ >>

הם הבטיחו פוליטיקה חדשה. "ישראל לפני הכל", הם הכריזו בקול גדול. אבל עשו צחוק ממיליון בוחריהם. ככה נראית הפוליטיקה הישנה והמוכרת. וגרוע מכך, אולי הם אף קבעו רף חדש בתוככי המדמנה הפוליטית המאוסה גם ככה.

כי רק דבר אחד גרוע יותר מהשקרים - העובדה ששלושה גנרלים עטורי תהילה ששימשו כמפקדים העליונים של ישראל יחד למעלה מעשור שנים, העזו להקים ממשלת הנשענת על מפלגה של תומכי טרור מובהקים, שאחד מראשיה שימש בעבר כיועצו הבכיר של רב המרצחים ערפאת ימ"ש. מה לא יעשו בשביל כיסא. אבדה הבושה.

ומה הכי מדהים? שאתמול, בדף המסרים החדש של כחול לבן שהופץ רגע אחרי שהחזיקו את המנדט, הכתיבו ראשי כחול לבן לנציגיהם לנן את המסר הבא: "לא תכננו להקים ממשלה בשום שלב עם הערבים ולא ניהלנו מו"מ עם החרדים מעולם". פתטי ומביך.

בשולי הדברים: גם נתניהו לא עמד במילתו והוא ניסה להקים ממשלת אחדות, למרות הבטחתו ערב בחירות שפניו לממשלת ימין. אלא שבשונה ממפלגת "רק לא ביבי", זה לא היה הטיקט המרכזי שלו. והוא בוודאי לא ניסה לכונן ממשלה הנשענת על תומכי טרור.

בני גנץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד