י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סער הטיל פצצה

סער הטיל פצצה: האם נתניהו יאלץ להתמודד בקרוב על הראשות?

אווירת בחירות: מאז החזיר גנץ את המנדט ולאחר נאומו של ליברמן שנעל סופית את האפשרות לממשלת מיעוט או ממשלת ימין - מורגשת אווירת בחירות באוויר • בליכוד כבר החלו הקרבות על הפריימריז שעתידים היו להתקיים - אלא שכעת נתניהו מעוניין לבטל אותם • כל הפרטים

סער הטיל פצצה: האם נתניהו יאלץ להתמודד בקרוב על הראשות?
בנימין נתניהו נואם צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

דקות לאחר סיום הפגישה בין בנימין נתניהו לבין בני גנץ, שהסתיימה בפיצוץ המגעים לממשלת אחדות, מיהרו להודיע בליכוד כי ראש הממשלה יביא בפני מרכז הליכוד החלטה לבטל את הפריימריז לרשימת הליכוד ולקבוע שהיא תישאר כפי שהייתה בכנסת ה-21 - כאשר קרב של ממש מתנהל על האפשרות לקיים פריימריז לראשות הליכוד.

מאז הודעתו של ראש הממשלה, ישנם קולות אותם מוביל חבר הכנסת גדעון סער, הדורשים לקיים פריימריז לראשות המפלגה. זאת לאחר שהיו"ר הנוכחי בנימין נתניהו כשל פעמיים במלאכת הרכבת הממשלה, ולכן לטענתם צריך להעלות את הנושא לדיון ולהציב מול נתניהו אלטרנטיבה לתפקיד.

סער אמר לפני שעה קלה (חמישי), ‏"תומך במאמצי נתניהו להרכיב ממשלה – אבל אם לא יצליח, לא ברור כלל איך נתניהו יוכל להרכיב ממשלה בפעם בבאה, כבר זמן רב לא היו פריימריז, ואני חושב שאני מסוגל להרכיב ממשלה ולאחד את העם".

סער הוסיף עוד, "יש לקבוע לוח זמנים לקיום פריימריז. אנחנו מפלגה דמוקרטית, אנחנו לא 'יש עתיד' שמבטלת בחירות פנימיות. בליכוד לא היו פריימריז כבר שנים רבות. אם הולכים לבחירות שלישיות, זה לא יהיה הגיוני שראש הממשלה יצליח לזכות גם דווקא הפעם".

הבוקר אף הצהיר חבר הכנסת יואב קיש, שלאחרונה הפסיד בבחירות הפנימיות לתפקיד יושב ראש הסיעה. קיש אמר בגלי צהל כי הוא "לא רואה מצב שלא יהיו פריימריז לראשות הליכוד". לדבריו, "אנחנו במפלגה דמוקרטית, זה בבסיס המפלגה ויש אנשים שרוצים להתמודד ואני מאמין שכך יהיה". קיש סירב להצהיר במי יתמוך.

גם אתמול, בשל עימות בין השרה מירי רגב לבין חבר הכנסת גדעון סער, שכזכור הודיע בעבר שכאשר יהיו פריימריז לראשות המפלגה הוא יתמודד גם מול נתניהו. רגב טענה בפני סער כי יש לבטל את הבחירות המקדימות - ולאחר דין ודברים, יו"ר הסיעה מיקי זוהר החליט לפזר את ישיבת הסיעה. ההכרעה תגיע בקרוב להחלטה ע"י חברי מרכז הליכוד.

הבוקר (חמישי) אמרה השרה רגב, "אנחנו צריכים להיות מוכנים כדי לנצח את הבחירות האלו, לא נוכל להמשיך מערכת בחירות אחר מערכת בחירות - כדי להגיע להכרעה בין ימין ושמאל, כדי לנצח את הבחירות - אנחנו צריכים להיות מאוחדים מבית. לא יכול להיות שאנחנו נחליש את הבית".

לדברי השרה רגב, "מי שמחליש את הבית לא יכול לנצח בחוץ כמו רוב המפלגות שלא הולכות לפריימריז, כי כולם מבינים שזו אותה מערכת בחירות מתגלגלת. גם אנחנו בליכוד צריכים להיות מאוחדים סביב בנימין נתניהו ולא צריכים ללכת לפריימריז. אנחנו כבר עייפים מפריימריז. צריכים להיות מאוחדים סביב הרשימה הקיימת".

בנימין נתניהו פריימריז לראשות הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד