י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המנדט עובר לכנסת

הנשיא: "זוהי עת של ליקוי מאורות קשה בתולדות מדינת ישראל"

בטקס החזרת המנדט והטלתו על הכנסת, דיבר הנשיא ריבלין ונזף במעורבים שכשלו במאמצי האחדות "העם הוציא כרטיס אדום והרחיק חלק מהשחקנים שעל המגרש" • יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "הבחירות הן נמנעות, האחדות היא בלתי נמנעת" 

הנשיא: "זוהי עת של ליקוי מאורות קשה בתולדות מדינת ישראל"
ראובן ריבלין צילום: יעקב כהן

אחרי שאמש (רביעי) החזיר יו"ר כחול לבן בני גנץ את המנדט להרכבת הממשלה בחזרה אל נשיא המדינה לאחר שנכשל בזמן שהוקצב לו, לראשונה בתולדות מדינת ישראל המנדט עובר לידי הכנסת וב-21 ימים הקרובים, כל ח"כ שישיג 61 חתימות של חברי המשכן יקבל הזדמנות להרכיב ממשלה.

במעמד החזרת המנדט בבית הנשיא והטלתו על הכנסת כולה דיבר נשיא המדינה.

"מכובדי יושב ראש הכנסת" פתח ריבלין, "אמש הודיע לי חבר הכנסת והרמטכ"ל לשעבר, בנימין גנץ שלא עלה בידו להרכיב ממשלה. חבר הכנסת גנץ הוא המועמד השני שניסה להרכיב ממשלה ונכשל, כאשר קודם לכן, נכשל ראש הממשלה היוצא, מר בנימין נתניהו, במשימת הרכבת הממשלה".

"זו הפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל שהגענו למצב זה" מדגיש הנשיא. "ברצוני להזכיר לכבודו, שהתוצאה הפוליטית העגומה הזו, באה לאחר מערכת בחירות שנייה במספר, שנכפתה על אזרחי ישראל לאחר שהכנסת ה-21 הצביעה על התפזרותה".

"משמעות הדבר" אומר הנשיא, כי "כפי שקובע החוק, שהחל מהיום, ולמשך 21 יום, ההחלטה על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה נתונה בידם של חברי הכנסת".

הנשיא פונה ישירות לחברי המשכן ואומר: "ברצוני לפנות לכל אחד ואחת מחברי וחברות הכנסת. זוהי עת של ליקוי מאורות קשה בתולדות מדינת ישראל".

"עם פתיחת הכנסת ה-21 והכנסת ה-22, קראתי לכם להניח את חרבות הבחירות, ולנקות את הלכלוך. הפצרתי כי שיקולים פוליטיים כבר אינם יכולים להיות המצפן היחיד. וכי לא רק משילות דרושה, נדרשת גם תודעת ריבונות, ממלכתיות, אחריות, כלפי כל העם היקר הזה, על כל שבטיו וחלקיו, היושב בארצנו, ושאתם מנהיגיו" אומר ריבלין.

"ישנם כיום חברי כנסת לשעבר היושבים בביתם ומבכים מרה את החלטתם להצביע בעד פיזור הכנסת. העם הוציא כרטיס אדום והרחיק חלק מהשחקנים שעל המגרש".

"שלא יהיו לאף אחד אשליות" מדגיש נשיא המדינה, "הפוליטיקה המשבשת חייבת להיפסק. גורלכם הפוליטי לא חשוב יותר מגורלם של הזקנה בבית החולים, של ילדי החינוך המיוחד, של ההרוגים באלימות במגזר הערבי, של תושבי הדרום, יהודים, ערבים, חרדים וחילונים, הזקוקים למיגון, ושל נשים הנזקקות למקלט".

"בעשרים ואחד הימים הללו, לא תהיו גוש או מפלגה" מסביר הנשיא את העומד לפנינו, "אתם תשבו איש איש לנפשו, עם מצפונו, ותצטרכו לענות על שאלה אחת בלבד: מהי חובתי כלפי מדינת ישראל? בהצלחה".

יו"ר הכנסת נאם אף הוא בבית הנשיא כנציג הכנסת וקרא לראשי המפלגות לפעול יחד למניעת בחירות בפעם השלישי.

עם קבלת המנדט בשם הכנסת מנשיא המדינה ראובן ריבלין אמר אדלשטיין בפראפרזה לדברי מנחם בגין ז"ל: "הבחירות הן נמנעות, האחדות היא בלתי נמנעת". אדלשטיין הבהיר כי המשמעות של הליכה למערכת בחירות נוספת היא פגיעה בעסקים הקטנים, בחקלאים, בהורים, בקשישים, בנכים ובכל אזרחי ישראל.

 

ראובן ריבלין בית הנשיא יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד