י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
העיתון הלבנוני

כך התכונן חיזבאללה לתקיפת ישראל הלילה

עיתון בלבנון מדווח כי לפני תקיפת ישראל הלילה, חיזבאללה פינה את אנשיו כיוון שציפה לתגובה ישראלית • העיתון גם מבטל את הטענות כי ירי 4 הרקטות לעבר רמת הגולן באו בתגובה לחיסול אישיות בכירה

כך התכונן חיזבאללה לתקיפת ישראל הלילה
קטיושה של חיזבאללה מלבנון לכיוון ישראל צילום: ארכיון

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המקורב לחיזבאללה מדווח הבוקר מפי גורמי ביטחון סוריים יודעי דבר כי רוב העמדות שישראל תקפה אתמול בלילה פונו מראש כיוון שהיה צפי לתגובה ישראלית.

לפי העיתון, בתקיפה נהרגו מספר חיילים סורים ועוד כמה נפצעו, בנוסף לשני אזרחים.

העיתון לא התייחס לדיווחים שישנם הרוגים איראנים. בעיתון גם דווח כי לפי המידע שבידיו, ירי הרקטות לעבר רמת הגולן קשור לתקיפה שביצעה ישראל בגבול בין סוריה לעיראק לפני שמונה ימים באזור אל-בוכמאל, כאשר משאית הותקפה והנהג שלה נהרג.

בעיתון אמרו שאין שחר למה ש"ישראל מנסה להפיץ בדבר חיסול של אישיות בכירה באל-בוכמאל". לדברי העיתון, הסוגיה קשורה לחופש התנועה במעבר אל-בוכמאל בגבול בין סוריה לעיראק כיוון שישראל ניסתה לפגוע בו ולמנוע מציר ההתנגדות להפיק תועלת ממנו.

גורמי צבא סוריים הוסיפו, כי "התגובה באמצעות ירי ארבע הרקטות היא מסר לישראל שחופש התנועה ממעבר אל-בוכמאל קשור לביטחון ישראל באופן ישיר ובייחוד שהתקיפה הישראלית הובילה להרג נהג המשאית ועל כן הדבר הצריך תגובה בהתאם לכללי המשחק הקבועים" כך דווח בכאן 11.

חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד