י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דרמה > היועמ"ש הכריע

המדינה נגד נתניהו; כתב אישום בשלושת התיקים

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי להודיע הערב על הגשת כתב אישום כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בשלושת התיקים נגדו • תיק 1000 ו-2000: מרמה והפרת אמונים, תיק 4000: שוחד • "אין בטענות שעלו בשימוע כדי לשנות את העבירות שיוחסו לראש הממשלה"

המדינה נגד נתניהו; כתב אישום בשלושת התיקים
אביחי מנדלבליט/בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בגין עבירות של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים בפרשת "4000", ובגין עבירות של מרמה והפרת אמונים בפרשות "1000" ו-"2000", אותן ביצע לכאורה במהלך כהונתו כראש הממשלה וכשר התקשורת.
 
בכך אימץ היועץ המשפטי לממשלה את המלצת פרקליט המדינה, שי ניצן, ואת המלצת פרקליטת מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), ליאת בן ארי שווקי, שהמליצו בפניו לאחר קיום השימוע להגיש את כתב האישום בעבירות המפורטות לעיל:

תיק 1000 (פרשת המתנות)
החשד: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר מתנות בשווי של מאות אלפי שקלים. הפרשה זכתה לכינוי "פרשת הסיגרים".

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס)
החשד: ראש הממשלה נתניהו תיאם מהלכים עם נוני מוזס מו"ל העיתון 'ידיעות אחרונות', על מנת להחליש את  "ישראל היום" - בתמורה לסיקור אוהד עבורו.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה)
החשד: ראש הממשלה נתניהו העניק הטבות לשאול אלוביץ', הבעלים של אתר 'וואלה',  בתמורה לסיקור אוהד עבורו. נתניהו ורעייתו שרה חשודים בקבלת שוחד ושאול אלוביץ' חשוד במתן שוחד. 

כמו כן, יוגש כתב אישום גם נגד בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' בעבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה, בפרשת "4000", וכן בעבירות נוספות נגד שאול אלוביץ'.
 
בנוסף, על פי המלצת הפרקליטות, יוגש כתב אישום גם נגד בעל השליטה והעורך האחראי של קבוצת "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, בעבירה של הצעת שוחד בפרשת "2000".
 
בהודעת היועמ"ש נמסר, כי "החלטת היועץ המשפטי לממשלה לגבי ראש הממשלה התקבלה לאחר בחינה מקיפה ויסודית של הטענות הרבות שהועלו ע"י באי-כוחו של ראש הממשלה במהלך ארבעת ימי השימוע שנערך בראשית חודש אוקטובר 2019. כל הטענות נבחנו לעומקן בתהליך עבודה סדור שנפרס על פני  שעות עבודה רבות מאוד, שבמסגרתו הוגשו ע"י הפרקליטות חוות דעת מעמיקות של מאות עמודים, המתייחסות לטענות שהועלו בשימוע.
 
עם תום בחינת כל הטענות נמצא, כי אין בטענות שעלו בשימוע כדי לשנות את העבירות שיוחסו לראש הממשלה בכתב החשדות. יחד עם זאת, חלק מהטענות הביאו לשינויים בכתב האישום, גם אם לא לשינוי בסעיפי העבירה עצמם".

הוא הוסיף, כי "ההחלטה לשקול להגיש כתב אישום נגד כל הגורמים שפורטו לעיל, בכפוף לשימוע, התקבלה ביום 28.2.19, לאחר שבמשך כשלושה חודשים נוהלו דיונים בנדון. זאת, לאחר שתיקי החקירה הועברו לפרקליטות והסתיימו השלמות החקירה, לקראת סוף שנת 2018. מועד השימוע לראש הממשלה נקבע תחילה לחודש יולי 2019 ולבקשתו נדחה לתחילת חודש אוקטובר 2019. לימוד החומר שהוגש על ידי ב"כ ראש הממשלה והדיונים שהתקיימו ארכו כשישה שבועות".
 

כתב אישום בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט תיק 1000 תיק 2000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד