י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המערכת הפוליטית סוערת

הח"כים משמאל מגיבים: נתניהו חייב להתפטר

בעקבות הגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ח"כ עמיר פרץ הודיע כי יגבש צוות משפטי שיעתור לבג"ץ בדרישה שיורה לנתניהו לצאת לנבצרות • ח"כ יאיר לפיד: "אם עדיין אכפת לו מהמדינה, הוא צריך לעשות למענה עוד דבר אחד: להתפטר" | ליברמן: "צריכים לתת לטחנות הצדק לבצע את עבודתם" 

הח"כים משמאל מגיבים: נתניהו חייב להתפטר
בני גנץ ויאיר לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בעקבות ההודעה על כתבי האישום, יו"ר מפלגת 'העבודה-גשר' ח"כ עמיר פרץ הכין צוות משפטי שיעתור לבג"צ בדרישה להורות על נבצרות של ראש ממשלה.

ח"כ פרץ מסר בתגובה: "כתבי האישום של נתניהו הם הסיבה שלא קמה בישראל ממשלה. בדמוקרטיה - לא נוכל להשלים עם ראש ממשלה תחת כתב אישום. רק בגלל כתבי האישום נוצר הפלונטר הפוליטי בישראל. אם נצליח למנוע מנתניהו להאחז בקרנות המזבח, נמנע בחירות בפעם השלישית תוך שנה".

ח"כ עמיר פרץ הורה להכין צוות משפטי שיעתור לבג"ץ בכדי לדון במצבו המשפטי של ראש ממשלה תחת כתב אישום, ועוד בזמן ממשלת מעבר. את הצוות תוביל ח"כ עו"ד רויטל סוויד.

'העבודה גשר' תטען כי מאחר ומדובר בראש ממשלת מעבר ולא בכזה שקיבל את אמון הכנסת, יש להודיע על נבצרותו כמתבקש לפי הדין לשרי ממשלה.

מסיעת 'כחול לבן' נמסר בתגובה לכתבי האישום: "ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, אין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים כל כך גורליים למדינת ישראל. כי קיים חשש, אני חייב להגיד אמיתי ולא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו, ולא על בסיס האינטרס הלאומי".

יו"ר כחול לבן, רא"ל ח"כ בני גנץ מסר בעקבות ההודעה על הגשת כתבי אישום נגד נתניהו: "יום עצוב מאוד למדינת ישראל".

ח"כ יאיר לפיד מראשי 'כחול לבן' מסר בתגובה להחלטת היועמ"ש: "להודעת היועץ המשפטי לממשלה יש רק משמעות אחת: בנימין נתניהו אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלת ישראל".

לדברי לפיד: "זהו יום עצוב למדינת ישראל וגם לי באופן אישי, אבל להודעת היועץ המשפטי לממשלה יש רק משמעות אחת: בנימין נתניהו אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלת ישראל. לא ייתכן שראש הממשלה יפציץ בלילה בסוריה ויילך בבוקר להתעמת עם ניר חפץ. לא ייתכן שמי שאחראי על מערכת החינוך של ילדינו יהיה נאשם בעבירות פליליות חמורות".

עוד מוסיף יו"ר 'יש עתיד', "לא ייתכן שמי שאמור להגן על המערכת המשפטית, משיקולים זרים, יאשים את המערכת המשפטית בשיקולים זרים. בעיקר לא ייתכן שהוא יגרור איתו מדינה שלמה לסחרור מסוכן שייגמר באלימות ובמשבר פנימי חסר תקדים. עד לשנים האחרונות בנימין נתניהו הקדיש את רוב חייו לחיזוק מדינת ישראל. אם עדיין אכפת לו ממנה, הוא צריך לעשות למענה עוד דבר אחד: להתפטר".

יו״ר מפלגת 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, מפתיע ואומר הערב כי מדובר ב"יום קשה למדינת ישראל", אך עם זאת לדבריו, "אנחנו צריכים לתת לטחנות הצדק לבצע את עבודתם ולתת לראש הממשלה את ההזדמנות להוכיח את חפותו בבית המשפט".

ח"כ ניצן הורוביץ, יו"ר 'המחנה הדמוקרטי' מסר בתגובה כי "נתניהו חייב ללכת עכשיו. למען אזרחי ישראל והמדינה, למען הדמוקרטיה ושלטון החוק, אסור שנתניהו יכהן ולו רגע אחד נוסף. מדובר בשפל היסטורי. בפעם הראשונה בתולדות ישראל נאחז ראש ממשלה בכיסאו תחת כתב אישום חמור".

"זוהי קריאה אחרונה לכל נבחרי הציבור, לסיעות הכנסת ולחברי הליכוד בפרט: אמרו בקול ברור - עד כאן! תם עידן נתניהו. בגסיסתו הפוליטית ישרוף ראש הממשלה היוצא כל חלקה טובה של יושר וממלכתיות. מי שידבוק בנאמנות עיוורת אליו, ייזכר כמי שנתן ידו להשחתה החמורה ביותר של הדמוקרטיה הישראלית ולפגיעה ישירה במדינה", כך הורוביץ.

חבר הכנסת גבי אשכנזי מ'כחול לבן' אומר בתגובה להחלטת היועמ"ש: "יום בו מוגש כתב אישום נגד ראש ממשלה, הוא יום עצוב למדינת ישראל.
אני מקווה בשביל נתניהו ובשביל אזרחי ישראל שייצא זכאי, אבל אין ספק שכעת הוא צריך להתרכז בניהול המשפט שלו ולא בניהול המדינה. העניינים המשפטיים של נתניהו משתקים את מדינת ישראל כבר 3 שנים. ודי. הגיע הזמן להסקת מסקנות ולחשבון נפש. הגיע הזמן לשים את ישראל לפני נתניהו".

עו"ד איתמר בן גביר מראשי 'עוצמה יהודית' הגיב לכתבי האישום בחשבון הטוויטר שלו וכתב, "יום עצוב לישראל. פרקליט המדינה שי ניצן גורר את מנדלבליט ומגיש כתב אישום הזוי ובזוי נגד נתניהו. אכיפה בררנית, תרגילי חקירה מלוכלכים ועוד שפע סיבות היו כאן כדי לסגור את התיקים אבל ניצן בשלו. הנחמה שלי לנתניהו הערב הזה: ניצן הגיש נגדי עשרות כ"א ומרובם זוכתי. מאחל גם לראש הממשלה".

ח"כ אלעזר שטרן מ'כחול לבן': "יום עצוב לישראל. יום עצוב לכל אזרח ישראלי הגאה במדינתו. עצב שמאפיל בשעות אלו על תחושותי הפוליטיות. ראש ממשלה בישראל מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים".

ח"כ בועז טופורובסקי 'כחול לבן': יום עצוב למדינת ישראל - מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו. השאלה מי מהליכוד יחליף אותו וביחד, נקים ממשלת אחדות שהעם כל כך זקוק לה עכשיו?".

ח"כ היבא יזבק 'בל"ד': "תם עידן נתניהו! הגיע הזמן שימצא את מקומו בכלא! מדובר בפוליטיקאי מושחת וגזען שבין פשעיו ניתן למנות גם מדיניות של אפלית החברה הערבית, הסתה פרועה כלפי חברי הכנסת הערבים ותחזוקה שוטפת של מדיניות כיבוש ומצור אלים. גם בגין פשעים אלה הוא צריך להשפט".

עמיר פרץ כתב אישום נגד נתניהו עתירה לבגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד