י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חזקת החפות

שקד מבטלת את הטענות: "אין לנשיא שיקול דעת"

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד מביעה תמיכה קרירה בנתניהו לאחר החלטת היועץ המשפטי לממשלה להעמיד אותו לדין בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים • שקד מבהירה כי אין שחר לטענות שלפיהן בית המשפט צריך להתערב. "ח"כ שאוסף 61 חתימות מקבל את המנדט" 

שקד מבטלת את הטענות: "אין לנשיא שיקול דעת"
הנשיא ריבלין צילום: הדס פרוש, פלאש90

יו"ר הימין החדש, שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד הגיבה לראשונה בחשבון הפייסבוק שלה על החלטת היועמ"ש להגיש כתב אישום נגד רוה"מ נתניהו וכן על המשך הליך הרכבת הממשלה והתמודדות בבחירות.

"יום עצוב וקשה למדינת ישראל. ראשית, לכל אדם עומדת חזקת החפות וכך גם לראש הממשלה נתניהו" פותחת שקד.

"שנית" היא כותבת, "ברצוני להתייחס לאמירות חסרות שחר שנשמעו היום, שבסיסן בטעות חוקתית וחשוב לי להבהיר את האמת: במהלך 21 הימים הקרובים אין לנשיא שיקול דעת אם להטיל הרכבת ממשלה על מי שיתמכו בו 61 ח"כים".

"לכן" מסבירה השרה לשעבר, "אין שחר לטענות שלפיהן בית המשפט צריך להתערב בשיקול דעת שהמחוקק כלל לא נתן. ח״כ שאוסף 61 חתימות מקבל את המנדט".

"ההחלטה אם נתניהו ירכיב ממשלה בנסיבות המורכבות שאנו נמצאים בהן כיום - מסורה לחברי הכנסת ולהם בלבד".

"גם אם נגרר חס וחלילה לבחירות נוספות, ואם נתניהו יתמודד, הנשיא יצטרך לשקול אחריהן לאיזה מועמד יש את הסיכוי הגבוה ביותר להרכיב ממשלה".

אם זה יהיה נתניהו אז זה יהיה נתניהו. זה נתון לשיקול דעתו של הנשיא ושלו בלבד. בית המשפט לא יכול להתערב בשיקול דעתו (שיקול הדעת של הנשיא הוא חוקתי, לא מנהלי ולא כפוף לעילת הסבירות)".

איילת שקד כתב אישום נגד נתניהו בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד