ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ניסים קרליץ ושלמה זלמן אולמן

כך נרפאו המשפחות של הפוסקים • מיוחד

ככלות ימי השלושים לפטירתם של פוסקי ההלכה הגר"נ קרליץ והגרש"ז אולמן זצ"ל - שמחות במשפחות בצאצאים שנושאים את שמם יחד עם שם המשפחה • מזל טוב

כך נרפאו המשפחות של הפוסקים • מיוחד
הגר"נ קרליץ והגרש"ז אולמן זצ"ל צילום: שוקי לרר

שלושים יום בדיוק לאחר הסתלקותם של עמודי ההוראה וההלכה, פוסק הדור הגאון רבי ניסים קרליץ זצ"ל גאב"ד בד"ץ בני ברק, והגאון רבי שלמה זלמן אולמן זצ"ל ראב"ד מודיעין עילית וחבר בד"ץ זכרון מאיר - זכו וצאצאים נקראו על שמם ואף בשם המשפחה המקורי.

השבוע נערכה שמחת הברית לנין הגר"נ קרליץ זצ"ל ונין ליבלח"ט שר התורה הגר"ח קנייבסקי, נכד לבנו הגדול הגראי"ש, בן הגאון רבי מרדכי קרליץ שליט"א - מחשובי אברכי כולל פוניבז' ובנו של רבי יצחק קרליץ.

בשמחה נקרא התינוק "ניסים", על שם הסב הגדול הגאון רבי ניסים קרליץ זצ"ל שהסתלק לפני שלושים יום. בסנדקאות כובד שר התורה בבית מדרשו לדרמן שברחוב רשב"ם בבני ברק; בעמידה לברכות כובד הגראי"ש קנייבסקי; ובברכות הסבא כובד הגר"י קרליץ, שאמר את השם של אביו והתרגשות גדולה נרשמה במקום.

שמחת הברית של משפחת קרליץ אצל שר התורה. צילום: באדיבות המצלם

הבוקר, שישי, נערכה שמחת הברית לנכד הגאון רבי שלמה זלמן אולמן זצ"ל, בן לבנו הגאון רבי אברהם ישעיהו אולמן, ממשיכו במסירת השיעורים ונכדו של הגאון רבי מרדכי גרוס - גאב"ד חניכי הישיבות.

בשמחה שנערכה בבית ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ברחוב ראב"ד בבני ברק, כובד הסבא הגר"מ גרוס שאמר את השם "שלמה זלמן" ששמע מחתנו וגם שם הייתה ההתרגשות גדולה.

לידתם וקריאת שמם של הרכים הם על דרך שאמרו חז"ל בירושלמי מועד קטן שבמשך כל שנת האבל מידת הדין מתוחה כנגד אותה משפחה. ואם נולד בן זכר באותה משפחה, נתרפאת כל המשפחה, וכן מביאים כמה מפוסקי ההלכה שהדבר מדובר גם על בת ועל כל שמחה במשפחה. 

הגר''נ קרליץ הרב שלמה זלמן אולמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד