י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אין דבר כזה "להוריד ניקוד" ברישיון // עו"ד רוני פאלוך

אז כך, אין דבר כזה "ללא משפט", ואין "להוריד ניקוד", מה כן יש? תוצאה של שינוי סעיף אישום, כך שהוא לא נושא לחובתו ניקוד • עורך הדין רוני פאלוך בחוות דעת מקצועית

אין דבר כזה "להוריד ניקוד" ברישיון // עו"ד רוני פאלוך
שוטר תנועה צילום: דוברות המשטרה

בעידן הנוכחי התוצאות של ניקוד ברישיון נהיגה הם בעלות נזק עתידי. פעמים רבות מופנית השאלה "האם ניתן לסגור דו"ח ללא משפט - ניקוד".

אז כך, אין דבר כזה "ללא משפט", ואין "להוריד ניקוד", מה כן יש? תוצאה של שינוי סעיף אישום, כך שהוא לא נושא לחובתו ניקוד. וזאת באמצעות מנגנון של תיקון סעיפי האישום לסעיפים קלים יותר – לדוגמא תיקון הסעיף של עבירת מהירות, שימוש בנייד או נסיעה ללא חגורת בטיחות לסעיף של רכב לא תקין או נהיגה שלא בהתאם לתנאי הדרך וכדו'– עבירה ללא ניקוד. כלומר הנאשם מודה במסגרת הסדר הטיעון בסעיף קל יותר.

על מנת שהתביעה תרצה להגיע להסדר טיעון צריך לאתר "כשלים בתיק". נניח נאשם קיבל דו"ח מהירות, דיבורית, חגורה, רמזור אדום. אזי ישנם מס' רב של פרטים אותם צריך השוטר לציין, במידה והוא לא ציין אותם, אזי ישנם "כשלים בראיות".

החל ממקום ואופן התפיסה, סוג קשר העין, מצב תנועה, עניינים טכניים של המכשיר המשטרתי וכיוצ"ב. בד"כ רק פרקליט המנוסה בתחום ידע לאתר כשלים אלו, ע"מ לבוא במו"מ עם התביעה בכדי תיקון כתב אישום ללא ניקוד.

עדיין, התביעה כגוף הרי מפוקחת ואינה יכולה לסגור הסדרים כך סתם,הרבה נאשמים חושבים כי התביעה רוצה לסגור תיקים בהסדרים בשביל לסגור כמה שיותר תיקים אולם אין הדבר כך,התביעה צריכה לראות נימוקים כבדים על מנת להגיע להסדר הטיעון.

נאשמים רבים המגיעים בלתי מיוצגים מבקשים מבית משפט להוריד להם ניקוד, אולם הם אינם מבינים את ההליך, לבית המשפט אין סמכות באלו סעיפים לתבוע את הנאשם, הסדרים הם מול התביעה בלבד.

יש לציין כי לאחר נאשם פנה עצמאית לבימ"ש יקשה לעו"ד לשפר את ההצעה שניתנה לנאשם. ואם נאשם בחר להודות במסגרת הסדר טיעון ולאחר מכן מתחרט, יהיה קשה לו מאוד לערער  לבית המשפט המחוזי – על כן חשוב להבין מה כולל ההסדר

שוב יש לזכור התביעה איננה יכולה לסגור הסדר אם התיק הוא ללא כשלים המצדיקים זאת ולרוב מי שחושב שזה אפשרי עד מהרה יסבך עצמו

סוף דברי מומלץ בכל מקרה להתייעץ ולבדוק האם ניתן ושוה להשקיע ע"מ לחסוך את הניקוד.

למענה מענה ווטסאפ ישיר בעניני תחבורה - 054-313-1111. הכותב הינו שותף ב"לויתן פאלוך עורכי דין" העוסק בתחום התעבורה.

Www.tahavura.co.il

 אין באמור משום יעוץ משפטי, מומלץ לכל מקרה לפנות לעורך דין.

רוני פאלוך רישיון נהיגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד