י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
במוצ"ש ימסור הצהרה לתקשורת

בני גנץ: "מבקש לגבות את גורמי אכיפת החוק"

בני גנץ מתייחס למצב המשפטי של נתניהו: "מבקש לגבות היום את גורמי אכיפת החוק - המשיכו לעשות את עבודתכם ללא פחד וללא מורא". על הפלונטר הפוליטי: "אעשה הכל בכדי לנסות ולמנוע בחירות מיותרות ויקרות"

בני גנץ: "מבקש לגבות את גורמי אכיפת החוק"
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: אבשלום שושוני/יונתן זינדל, פלאש 90

לפני שעה קלה התייחס יו"ר כחול לבן בני גנץ למצב המשפטי של נתניהו ולפלונטר הפוליטי. "השבוע הסתיימו 28 הימים שהעניק לי נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין להקמת הממשלה. לפני שאתייחס לזה הרשו לי לומר כמה מילים על בנימין נתניהו וכתבי האישום שהוגשו נגדו - מחר אני מבטיח להתייחס לכך בהרחבה".

אתמול היה ערב עצוב מאוד למדינת ישראל, גם לי אישית כמי שמכיר את נתניהו שנים ועבד איתו. חשוב שכולנו נפנים - במדינת ישראל יש חוק וכל אזרח שווה בפניו. אני מבקש לגבות היום את גורמי אכיפת החוק - המשיכו לעשות את עבודתכם ללא פחד וללא מורא.

בחזרה למשא ומתן - נותרו לנו פחות מ-3 שבועות לנסות למנוע בחירות בפעם השלישית בתוך שנה.
על אף שהחזרתי את המנדט, אני ממשיך במאמצים להשגת רוב בכנסת כדי למנוע בחירות. במו״מ שניהלתי הייתי נכון לוויתורים, אך לא לוויתור על הבסיס הערכי שבגינו החלטתי להיכנס לפוליטיקה.

לצערי, למרות כל המאמצים שלי להקמת ממשלת אחדות רחבה וליברלית, סירב נתניהו לפרק את בלוק החסינות שבנה לו. הבלוק של חברי כנסת שהכרחי לנתניהו - פגע באינטרסים הבסיסיים ביותר של אזרחי ישראל וברצון הבוחר.

את ההחלטות במשא ומתן קיבלתי לאחר התייעצויות מרובות, בראש ובראשונה עם חבריי להנהגת כחול לבן- יאיר, גבי ובוגי. את ההחלטה שלא ניתן להגיע לאחדות עם נתניהו בתנאים הנתונים, קיבלתי אני.
אני כבר קרוב לשנה בפוליטיקה, ומחכה לרגע שבו נפסיק להתעסק במפריד ונתחיל להתעסק במה שמעניין באמת את אזרחי ישראל- בטיפול בקשישים, במערכת הבריאות, בחינוך ילדינו וכמובן- בעמידה באתגרי הביטחון שעומדים בפנינו. אעשה הכל בכדי שנגיע לרגע הזה בהקדם. אעשה הכל בכדי לנסות ולמנוע בחירות מיותרות ויקרות".

כאמור, במוצאי שבת צפוי גנץ לתת הצהרה לתקשורת בה יתייחס בהרחבה למצבו המשפטי של נתניהו.

בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד