י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החרדים נחלשים משמעותית

נתניהו נפגע? סקר ראשון לאחר ההכרעה הדרמטית

האם נתניהו צריך להיות מודאג מפגיעה בכוחו בעקבות הכרעתו הדרמטית של היועמ"ש מנדלבליט? לפחות על פי סקר אחד נראה כי כוחו של גוש השמאל מתחזק • המפלגות החרדיות נחלשות משמעותית

נתניהו נפגע? סקר ראשון לאחר ההכרעה הדרמטית
נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש90

ביום חמישי האחרון, מיד לאחר הודעתו של היועמ"ש על הגשת כתב אישום כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נערך סקר מנדטים בערוץ 12, ומתוצאותיו השתמע, כי אין שינוי של ממש במפת הגושים.

אולם, מסקר 'ערוץ 13' שמתפרסם היום (מוצ"ש) עולה, כי גוש השמאל עובר במעט את גוש הימין, ומתקרב לעבר נקודת ה-61 הנכספת, כשכחול לבן עוקפת את הליכוד בשלושה מנדטים ושומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה ביותר. הגוש החרדי נחלש בצורה משמעותית.

על פי הסקר, לו הבחירות לכנסת ה-23 היו נערכות היום, 'כחול לבן' הייתה מתחזקת ומקבלת 36 מנדטים, כש'הליכוד' שומרת על כוחה עם 33 מנדטים.

'הרשימה המשותפת' שומרת על כוחה עם 13 מנדטים, כמו גם 'ישראל ביתנו' שמקבלת 8. הגוש החרדי נחלש בצורה משמעותית, כשש"ס מקבלת ששה מנדטים בלבד לעומת תשעה בבחירות האחרונות, כמו גם 'יהדות התורה' שנחלשת במנדט ומקבלת ששה מנדטים בלבד.

הימין החדש מפתיעה במעט ומקבלת ששה מנדטים, העבודה-גשר ארבעה, המחנה הדמוקרטי ארבעה, ואיחוד הימין עם ארבעה מנדטים בלבד.

על פי החלוקה לגושים, גוש מרכז שמאל יחד עם המפלגות הערביות מקבל 57 מנדטים, גוש הימין 55, וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים מקבל 8 מנדטים.

בנימין נתניהו מפלגת כחול לבן סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד