כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חג ליצוא: נחתם הסכם סחר עם דרום קוריאה

היקף הסחר הישראלי עם סיאול מוערך ביותר מ-2.5 מיליארד דולר בשנה • מנהל רשות המסים: "יסייע ליצואנים ישראלים לחדור לשווקים חדשים באופן יעיל"

צילום: יחסי ציבור
צילום: יחסי ציבור

מנהל רשות המסים בישראל, דורון ארבלי, יחד עם נציב המכס הדרום קוריאני, יאנג סופ ג'ו, חתמו בסיאול על תכנית פעולה לקידום הסכם הכרה הדדית בגורמי סחר מאושרים (AEO) בין המדינות. אירוע החתימה נערך במסגרת ביקור רשמי שערך ארבלי במכס הדרום קוריאני.

כזכור, המכס בישראל השיק לקראת סוף שנת 2010 את תכנית הגורם הכלכלי המאושר הישראלית, עד היום הצטרפו לתוכנית ואושרו למעלה מ-10 חברות מהמובילות במשק הישראלי.

מטרת התוכנית לקדם ולסייע לסחר החוץ הישראלי ובעיקר לתת ליצוא הישראלי את התנאים האופטימאליים להתחרות בשוק העולמי. תכנית ה-AEO, אשר אומצה על ידי ארגון המכס העולמי בשנת 2005, מאפשרת למדינות החברות בה קיום מנגנון סחר חוץ מהיר ונטול עיכובים עבור אלו החתומות זו עם זו על הסכם הכרה הדדית, דבר המאפשר חיסכון בזמן והליכים בירוקרטיים וכפועל יוצא, גם חיסכון כלכלי רב עבור יבואנים ויצואנים משני הצדדים.

טקס החתימה נערך כאמור בסיאול, שם מתקיים כנס מטעם ארגון המכס העולמי (ה-WCO), שבמרכזו עומד הנושא של תכנית ה-AEO (גורם כלכלי מאושר) והצורך בחתימת הסכמי הכרה הדדית בין המדינות החברות בתכנית גורם כלכלי מאושר.

לישראל היקף סחר חוץ גדול מאוד עם דרום קוריאה, המסתכם ביותר מ 2.5 מיליארד דולר בשנה.

היבוא מקוריאה, המורכב ברובו ממוצרי צריכה וכלי רכב, הסתכם בשנת 2011 ביותר מ-1.6 מיליארד דולר. היקף היצוא בשנת 2011 המורכב ברובו ממוצרים עתירי טכנולוגיה ,הסתכם בכ-715מיליון דולר.

לדברי ארבלי, לחתימה על הסכם הכרה הדדית עם המכס הקוריאני חשיבות רבה לאור היקפי הסחר הגדלים עם דרום קוריאה וכחלק ממדיניות האוצר לסייע ליצואנים ישראלים בפיתוח שווקים חדשים. ההכרה ההדדית תאפשר לקדם את יעילות ופישוט הסחר בין המדינות מחד, תוך כדי שמירה על רמת אכיפה גבוהה של ביטחון ובטיחות מאידך.
רשות המסים דורון ארבלי סאול דרום קוריאה יאנג טופ ג'ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד