כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

באירופה הכריזו מלחמה בשלושת הרוצחים

בישראל מאמצים את היעד האירופי הפחתת מספר הנפגעים בתאונות • ומיהם שלושת הרוצחים המרכזיים בכבישים? • 'אור ירוק' מצביעים: כך נציל חיי אדם

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



רבות דובר על שלושת הגורמים המרכזיים בתאונות דרכים קטלניות – אלכוהול, חגורות בטיחות ומהירות. המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) מבקשת להבטיח כי המדינות האירופאיות יובילו את הביטחון והבטיחות של כל סוגי התחבורה.

הארגון מברך על אימוצו של יעד אירופי חדש, להפחתת מספר ההרוגים מתאונות דרכים ב-50% עד שנת 2020.

מעבר להידוק שיתוף הפעולה בין הגופים השונים, המועצה מבקשת לצמצם את מספר הנפגעים מתאונות צד. בשנים האחרונות נעשו שיפורים משמעותיים בכלי הרכב והגנת הנוסעים השתפרה. כאשר כמעט כל כלי הרכב החדשים, מקבלים חמישה כוכבים עבור הגנה משולבת לנוסעי הרכב ולהולכי הרגל.

תאונות צד הן אחד מסוגי התאונות הנפוצים ביותר שלהם תוצאות חמורות וקטלניות. המועצה מבקשת להתקין תקן חדש שבו ניתן יהיה לשפר את הגנת הנוסעים בתאונות צד.

מהירות.

ישנו קשר מוכח בין מהירות ותאונות, המסתיימות בהרוגים ובפצועים. הגבלת המהירות והתאמתה לתנאי הדרך, הן הדרכים העיקריות לפיקוח על הסיכון לתאונה של הנהג. המועצה מברכת וממליצה על מערכות טכנולוגיות המגבילות את מהירות כלי הרכב. המועצה ממליצה להכניס מגבילי מהירות כציוד סטנדרטי בכלי רכב חדשים, להכניס מגבילי מהירות לוואנים וכלי רכב קלים ואף לאמץ חקיקה שתכניס מערכות מגבילי מהירות בכל ציי הרכב.

אלכוהול.

המועצה האירופית מעריכה כי ברחבי האיחוד האירופי לפחות 20% מההרוגים בכבישים, קשורים לאלכוהול. המועצה מבקשת לבחון התקנת מנעולי אלכוהול בכלי רכב המסיעים תלמידים ובתחבורה מקצועית. בנוסף, הפרלמנט האירופי לבטיחות בדרכים מבקש לבחון התקנת מנעולי אלכוהול, גם בכלי רכב של נהגים שיש להם יותר מאישום אחד של אלכוהול.

המועצה ממליצה לבחון הכנסת מנעולי אלכוהול גם לכלי מסחריים ולקבוע תקנים אחידים, לחיוב מנעולי אלכוהול בכל אירופה.

חגורות בטיחות.

12,400 נוסעים ברכב שרדו תאונות חמורות בשנת 2009 כיוון שהיו חגורים בחגורות בטיחות. 2,500 הרוגים נוספים היו יכולים להינצל אילו 99% מהנוסעים היו חגורים.

חגורת הבטיחות נותרה אמצעי הבטיחות הפאסיבי היחיד, האפקטיבי ביותר ברכב.

למרות זאת שיעורי החגירה באיחוד האירופי עדין נמוכים במושב האחורי. המועצה מבקשת להרחיב את אמצעי הריסון והמיגון גם למושבים מאחור. הכוונה היא לאמץ חקיקה, כדי להבטיח שבכל כלי רכב חדש יש מערכת התרעה על חגירה כתקן קבוע, לכל הנוסעים.

אור ירוק: " השילוב בין נהיגה תחת השפעת אלכוהול, אי חגירת חגורות בטיחות ונהיגה במהירות מופרזת הוא מתכון לתאונה קטלנית. שימוש באלכוהול פוגע בריכוז ובראיה, מהירות גבוהה ואי חגירת חגורות בטיחות מגדילות את עוצמת הפגיעה והיכולת של הנוסעים בכלי הרכב לשרוד".
רוצחים כביש סכנות אור ירוק תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד