י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"יכולת על אנושית"

וינרוט הבן קיבל פניה לייצג את ראש הממשלה

"לאבא היתה הערכה גדולה מאוד לראש הממשלה נתניהו" אומר בראיון ל'כאן 11' ד"ר יחיאל וינרוט בנו של יעקב וינרוט ז"ל, "בין היתר בשל היכולת לתפקד גם תחת חקירות. הוא חשב לפעמים שזו יכולת על אנושית" • וגם: ההצעה המפתה של נתניהו

וינרוט הבן קיבל פניה לייצג את ראש הממשלה
עורך הדין יחיאל וינרוט צילום: מתוך הסרטון

"כאן אבא היה יושב. החדר הזה אנחנו לא נוגעים בו. משאירים אותו כפי שהוא" במילים אלו מציג ד"ר יחיאל וינרוט את שולחנו של אביו בחדרו שבמשרד המוכר. "ספרי חול, ספרי קודש, כתבי משפט. לא הזזנו כלום. אבא באמת היה גשר בין עולמות, אחד מהספרים שמצאנו זה הספר הזה של הרב עובדיה יוסף, בפתח הספר יש הקדשה אישית לאבא 'מנוחה שלוחה לכבוד ידינו היקר, משכיל נבון וחכם, חיכו ממתקים וכולו מחמדים, עורך דין רבי יעקב וינרוט שליט"א".

בראיון שהעניקו בניו של עורך הדין יעקב וינרוט ז"ל ל'כאן 11' במלאות שנה לפטירתו, הם חושפים הכל על קשריו של אביהם עם ראש הממשלה נתניהו.

בפעם הראשונה הם מתייחסים ללקוח החשוב בנימין נתניהו שלא המשיך עם משרדם. "עד היום היחסים עם נתניהו מאוד טובים ויש לנו הערכה גדולה מאוד לראש הממשלה" אומר עו"ד דובי וינרוט.

הוא מנמק את העובדה שנתניהו המשיך עם עורך דין עמית חדד "אם כל הידע נמצא אצל מישהו אחד שייצג כל הזמן, לא ציפיתי שבן אדם יהיה מלאך וישאיר את התיק בידי עורכי (שצריכים ללמוד אותו) מההתחלה".

עו"ד דובי וינרוט מספר כי גם כיום במשרד שמוביל אחיו ד"ר יחיאל הם ממשיכים את המסורת של אביו לסייע גם למי שאין הפרוטה מצויה בכיסם. "כשלקוח נכנס עם הצרה שלו – ואנחנו ממשיכים את הדרך הזו – הוא בעצם שפך את ליבו... אחרי שאבא נתן לו את הביטחון המשפטי הוא אמר לו מעתה ואילך הצרות שלך עוברות אלי. לך לאשתך לילדים שלך שצרות שלך הן הצרות שלי".

"לאבא היתה הערכה גדולה מאוד לראש הממשלה נתניהו" אומר ד"ר יחיאל וינרוט, "בין היתר בשל היכולת לתפקד גם תחת חקירות. הוא חשב לפעמים שזו יכולת על אנושית".

"אבא לא חשש להעביר ביקורת גם על ראש הממשלה, זאת ביקורת שנאמרה כחבר, כלקוח, באמת מלב אל לב, ראש הממשלה גם היה מקבל את זה באהבה".

בראיון התייחס ד"ר וינרוט הבן גם לנטישת עורכי הדין מיד אחרי פטירת אביו: "מטבע הדברים צפינו שאירוע בסדר גודל משמעותי כזה של הפטירה של גדול המשפטנים בישראל תגרור איתה תנודות. המשימה שקיבלנו על עצמנו היתה לא להתעסק עם כל הרכילויות שמסביב, הרעיון היה להסתכל קדימה להמשיך את החזון של המשרד, את השליחות הזאת".

ד"ר יחיאל וינרוט מסביר את החלטתו של נתניהו ואומר: "הבחירה היא של ראש הממשלה. אבל אני יכול להבין שמטבע הדברים הוא המשיך עם עורך הדין שהוא ראה אותו מולו, יותר בא איתו במגע, לא ראיתי בזה איזו פגיעה כמו שלפעמים שואלים אותי 'אתה מרגיש כעס, את מרגיש אי אלו רגשות?' וזה בסדר הלקוח עושה את הבחירה שלו והמשרד ממשיך את הדרך".

העיתונאית מיכל רבינוביץ' שראיינה את הבנים חושפת כי לפני חודש התקבלה פניה למשרד של וינרוט לייצג את נתניהו בתיק 4000.

"זה לא סוד שאבא בעצמו תקף יותר מפעם אחת את מערכת המשפט. עצם התקיפה של מערכת המשפט היא מהסממנים הבריאים של משטר דמוקרטי השאלה היא רק איך עושים את זה. אני חושב שלאבא היה תמיד את חוש המידה לעשות את זה בצורה עניינית, מכובדת והיה משמח מאוד אם כך הדברים היו נעשים גם היום". אומר ד"ר וינרוט הבן.

הבנים מספרים על הגעגועים לאביהם והחסרון שלו ביום-יום ברמה המשפחתית ולא רק ברמה המקצועית. כשהם נשאלים אם יש משהו שרצו לומר לו ולא הספיקו משיב עוה"ד ד"ר יחיאל וינרוט ואומר: "הייתי רוצה לומר לו כמה הוא לא איבד צלם אנוש, כמה הוא הכפיל ושילש אותו בעינינו, היית שמח להראות לו את המשרד, להראות לו את השגשוג ואת המשך הדרך".

 

 

 

יעקב וינרוט דובי וינרוט יחיאל וינרוט תיק 4000 בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד