י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"התקינו גלאי עשן בבתים" • צפו

האחים רפאל ואלעזר ז"ל הובאו לקבורה; אלו הן תוצאות החקירה

הלילה הובאו למנוחות האחים רפאל ואלעזר ז"ל שנספו בשריפה בביתם בכניסת השבת, לאחר שהושגה הסכמה עם המשטרה | בכב"ה קובעים כי הסיבה לשריפה הינה כשל חשמלי במנורת לילה מעל למיטה וכדי למנוע את האסון הבא הם קוראים להתקין גלאי עשן בדירות • צפו בתיעוד

האחים רפאל ואלעזר ז"ל הובאו לקבורה; אלו הן תוצאות החקירה
אחד הילדים שנספו מובא לקבורה צילום: דוברות זק"א תל אביב

בבית העלמין וותיקים בנתניה הובאו הלילה (ראשון) למנוחות הילדים רפאל ואלעזר אוחנה בני ה-3 וה-5 מנתניה, שנספו סמוך לכניסת השבת בביתם שברח' שרעבי בנתניה כתוצאה משריפה שפרצה בחדרם.

הלוויתם התקיימה בחצות ליל לאחר שהושגה הסכמה בין המשטרה לבין בא כוחה של המשפחה האבלה - עורך הדין איתמר בן גביר. כאשר על פי ההסכמה גופות הילדים ז"ל, לא נותחו והמשטרה חזרה בה מהבקשה לנתח הגופות. תחת זאת הם צולמו ונערכה להם בדיקת דם.

מאות מתושבי העיר ואזרחים ששמעו על המקרה המזעזע הגיעו לתמוך במשפחה הרצוצה בשעתם הקשה וליוו למנוחות בבכי ובכאב רב את הילדים שלא טעמו טעם חטא למנוחת עולמים.

בתוך כך, צוות חוקרי דליקות שמינה מפקד המחוז טפסר אייל כספי בשילוב מהנדס חשמל קבע כי סיבת פרוץ הדליקה הינה כשל חשמלי במנורת לילה שנמצאה מעל מוקד הדליקה - מיטה.

לדבריו, הדליקה אירעה בחלק מבנה העשוי מבנייה קלה, עבודות החשמל בוצעו בדירה באופן מאולתר, בצורה פרוביזורית ומסכנת חיים.

בכבאות והצלה לישראל שבים שוב ומפצירים בציבור בכל לשון של בקשה! "למען חייכם וחיי ילדיכם, התקנת גלאי עשן בבתים, מוצר זול וקל להתקנה, מציל חיים בוודאות. לצערנו מדי שנה נספים בדליקות בעיקר ילדים וקשישים, כאשר ברוב המקרים התקנת גלאי עשן היתה מצילה חיים ומונעת טרגדיה".

יצוין כי איננו מפרסמים את מסקנת החקירה בכדי לשפוט חלילה את המשפחה, כי אם באמת להזהיר את הציבור ובכדי למנוע אסונות חלילה וחס.

יהי זכרם ברוך.

אסון השריפה בבית משפחת אוחנה גלאי עשן רפאל ואלעזר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד