כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מצב לא נעים

בין עדי התביעה נגד נתניהו: שרים בכירים בליכוד

עוד לא ידוע מה הלו"ז לדיוני בית המשפט בתיקי נתניהו לאחר הגשת כתב האישום ביום חמישי האחרון, אולם מתפרסם כי שלושה מבכירי השרים בליכוד צפויים לעמוד על דוכן העדים במשפטו ויתכן שגם שר האוצר לשעבר יאיר לפיד ייקרא 

בין עדי התביעה נגד נתניהו: שרים בכירים בליכוד
השרים זאב אלקין ויריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שביום חמישי הודיע היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט דרמטית, על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, מתברר כי ברשימת עדי התביעה המתגבשת במשפטו של בנימין נתניהו נמצאים לא מעט שמות מוכרים, כך דיווחה אמש (מוצ"ש) כתבת המשפט של 'כאן' תמר אלמוג.

בין עשרות העדים שעשויים לעלות לדוכן העדים במהלך הדיונים בתיקי ראש הממשלה, נמצאים גם שלושה שרים בליכוד, שנחשבים מקורבים מאוד לבנימין נתניהו והם שר התיירות יריב לוין והשר להגנת הסביבה זאב אלקין - שניהלו בשבועות האחרונים את המו"מ הקואליציוני מטעמו. כן גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן שכיהן בעבר כשר התקשורת - שלושתם משורות 'הליכוד'.

כמו כן אמורים להעיד מטעם התביעה במשפטו של ראש הממשלה, גם איש העסקים ארנון מילצ'ן ועדי המדינה ארי הרו, ניר חפץ ונוספים, רבים מהם אנשים שעבדו לצידו ותחתיו כדוגמת עדי המדינה.

גם שר האוצר לשעבר יאיר לפיד עשוי אולי להיקרא לבית המשפט בכדי למסור את גרסתו באשר לתיק 1000 - העוסק במתנות שקיבל נתניהו מאילי ההון, בהם איש העסקים ארנון מילצ'ן - שנחשב גם הוא לאחד מחבריו של יאיר לפיד.

יצוין כי לפני כחודשיים דווח באתר החדשות 0404 כי משטרת ישראל העבירה לבחינת פרקליטות המדינה את התלונה שהוגשה כנגד ח"כ יאיר לפיד, בעקבות הפרסומים בתקשורת על פגישותיו השונות של יאיר לפיד, אז יו"ר מפלגת 'יש עתיד' ושר האוצר - עם הבעלים העיקרי, המוציא לאור והעורך האחראי של העיתון 'ידיעות אחרונות', ארנון (נוני) מוזס, ועל כך כי הפגישות נמחקו והוסתרו מיומן הפגישות של לפיד - הוגשה בתחילת השנה האזרחית תלונה למשטרת מרחב דן בבני ברק.

"נדהמתי מכך שנבחר ציבור שמתיימר לשמור על טוהר מידות וניהול תקין, מסתיר לכאורה את פגישותיו עם איש תקשורת" אמר מגיש התלונה ל'חדשות 0404'. "אני דורש שתהיה שקיפות מלאה לציבור. אם חקרו את ראש הממשלה בעניין פגישתו עם מוזס, בוודאי שצריך לחקור גם את הפגישות של לפיד ולבחון האם סוכמו שם דברים" אמר.

"הנושא הועבר לבחינת הפרקליטות" אישרו אז במשטרה. מפרקליטות המדינה נמסר ל'חדשות 0404' כי "התלונה הועברה לאחרונה לבחינת הפרקליטות".

המתלונן אמר בעת הגשת התלונה, "מבחינתי - יש כאן חשש וחשד לקבלת טובות הנאה ואולי סיכום של תן וקח - פרסם אצלי ותקבל כותרות טובות. על המשטרה לחקור במיידי ולשאוף לחקר האמת. התלונה הוגשה בגין חשד לקבלת שוחד, חשד לנתינת שוחד, שיבוש ראיות ופגיעה בטוהר המידות", סיכם.

לאחר הגשת התלונה בחודש ינואר 2019, נמסר אז ממפלגת 'יש עתיד': "עוד שקר ועוד הכפשה מבית הליכוד. הפעם מדובר בדמות אלמונית, שנשלחה היישר מלשכת נתניהו, דאגה להסתיר את פרטיה והגישה תלונה ריקה מתוכן. זו השיטה של המושחתים לנסות לטעון שכולם כמוהם. נתניהו מתנהג בהיסטריה וגורר את כל המדינה לקרב ההישרדות האישית שלו".

עד תביעה כתב אישום נגד נתניהו יריב לוין זאב אלקין גלעד ארדן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד