י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מירון: היערכות לקליטת הרבבות בל"ג בעומר • גלריה

במד"א נערכים בכוחות מתוגברים לאירועי ל"ג בעומר במירון • עשרות אמבולנסים ואופנועים, מאות חובשים ואפילו מסוק יהיו במצב הכן • צפו בגלריה מסיור ההיערכות במקום

מירון: היערכות לקליטת הרבבות בל"ג בעומר • גלריה

ההכנות להילולת הרשב"י במירון בעיצומן, וגם בארגון מד"א שוקדים בימים האחרונים על התוכניות לאבטחתם של מאות אלפי המתפללים שצפויים להגיע למירון.

השבוע נערכה ישיבת היערכות בנושא אבטחת מאות אלפי הפוקדים את אתר ציון הרשב"י בל"ג בעומר. בישיבה השתתפו בכירי מחוז הצפון של המשטרה ובהם מפקד מחוז צפון רוני עטיה, אנשי המרכז למקומות הקדושים, אנשי כיבוי האש ומנהל מחוז ירדן במד"א מר אלי פרץ.

בישיבה נידונו הדרכים לשיפור דרכי אבטחת המתפללים בפן המבצעי הן במישור הביטחוני והן במישור הרפואי.

ביום ראשון השבוע אף הגיע שר התיירות סטס מיסז'ניקוב לסיור בציון הרשב"י. מנהל מרחב ירדן במד"א אלי פרץ שיפקד על מבצע אבטחת המתפללים בל"ג בעומר, סקר בפני השר את פעילות מד"א במבצע.

במד"א היקצו לצורך מבצע האבטחה עשרות אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, טרקטורונים, אופנועים ומאות חובשים, ביניהם כונני מד"א ומתנדבי ההצלה החרדיים, שיצטרפו לאבטח את המתפללים.

חובשי מד"א ימוקמו בכל נקודה באתר, במטרה להציל חיי אדם ולהגיש סיוע רפואי באופן מיידי. עשרות מתנדבים יצויידו בערכות החייאה וימוקמו בתוככי הקהל. בשנה האחרונה טיפלו אנשי מד"א במירון בכ-300 מקרים בהם נדרש סיוע רפואי.

הפציעות המאפיינות את הילולת הרשב"י, הינם בעיקר התעלפויות בשל צפיפות הקהל באזור הציון ורחבות הריקודים סביבו. כמו כן מטופלים אף מתפללים שנכוו כתוצאה ממדורות ברחבי ההר, כמו גם פציעות וחתכים שונים. חובשי מד"א יתמקמו גם במערת הציון על מנת להעניק סעד רפואי במקום.

בנוסף, מד"א יעמיד 2 מרפאות לטיפול רפואי ראשוני בסמיכות לציון הרשב"י, על מנת שניתן יהיה לטפל במקרי החירום, ובמקרה הצורך יפנו את הנזקקים להמשך טיפול בבית החולים.

מסוק מד"א יובא אף הוא לצפון על מנת שניתן יהיה להפעילו במקרה הצורך, ומנחת מיוחד יוכשר בתוככי היישוב כדי שניתן יהיה להנחית את המסוק, בעת הצורך.

בסיור שערכו השבוע בכירי צמרת הפיקוד של מד"א במירון, השתתפו מנהל אגף המבצעים במד"א מגן גיל מושקוביץ, סגניו רונן בשארי ועופר שניר כמו גם מינהלת מרחב ירדן בארגון בפיקודו של אלי פרץ וסגנו שמעון אבוטבול. לסיור הצטרף אחראי ההצלה מטעם מד"א במירון צביקה לבל, שדואג יחד עם מתנדביו במירון, להעניק סיוע רפואי למתפללים במהלך כל ימות השנה.

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין מסר: "חובשי מד"א ומתנדביה החרדיים יהיו פרוסים על כל נקודה ונקודה בהר על מנת להעניק סיוע רפואי מהיר לנזקקים לו".

























אמבולנס מד היערכות ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד