י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בעקבות כתב האישום

הגרש"מ עמאר: "להתפלל שמשפט התורה יחזור על כנו"

בעקבות כתב האישום שהוגש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הראש"ל הגרש"מ עמאר אמר בשיעורו השבועי כי "צריכים להתפלל מעומק הלב שמשפט התורה יחזור על כנו" • צפו

הגרש"מ עמאר: "להתפלל שמשפט התורה יחזור על כנו"
הגרש"מ עמאר ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשיעורו השבועי של הראש"ל הגרש"מ עמאר בביהמ"ד נר התורה ברחוב בר אילן בירושלים עורר את הציבור להרבות בתפילה לנוכח המצב,

בדבריו התייחס למתקפה בדרום, לראשי המפלגות הנלחמות נגד הדת ולכתב אישום של ראש הממשלה,

"אנחנו בתקופה לא פשוטה מה שאנחנו שומעים. כמה ביטול תורה נגרם מהמתח הזה מתעניינים ושואלים מה זה אמר, ומה זה אמר, וגם העיתונאים חוזרים מאה ואחת פעמים זה לא מספיק להם וטוחנים ועם ישראל סובל מי זה. בימים האלה אין מלך בישראל".

בדבריו התייחס למצב הקיים על הנסיונות הכושלים בהקמת ממשלה, "זהו דבר פלא שלא היה. עשו בחירות פעם ופעמיים...וגם עכשיו לא יודעים לאן אנו הולכים. ולא די בכל זה אלא אויבי ישראל נשאו ראש. הנה אנחנו שומעים מה שקורה בעזה, מה שהם עושים. פעם אומרים זה אלה, פעם אלה. זה לא משנה, שולחים עלינו מאות טילים.ומה שקורה בסוריה ומה שמכינים האיראנים".

הגרש"מ עמאר בדבריו קרא "צריכים תפילה, צריכים להתעורר, אולי מהשמיים עושים את הדבר הזה שמראים לנו, אין לנו על מי להישען. אלה רוצים ללכת עם מפלגה כזאת. גם אנשים שהיו בתפקידים בטחוניים פתאום רוצים ללכת עם אלה,דברים מוזרים שלא יעלה על הדעת ושום דבר לא הולך. דברים מוזרים.

אז אנחנו לא עוסקים בפוליטיקה לא עוסקים בממשלה, אין לנו עניין בזה אבל עם ישראל בצער. שבט יהודה בדוחק ובצער. אנחנו נמצאים בצער, במצב כזה שבפנים אנחנו בבלבול נורא ואחד נגד השני. ועוד קמים כמה פולטקאים להרוויח כמה רווחים, ראשי ערים ועוד נגד השבת. כמה מפלגות נגד חוק הגיוס, נגד כותל המערבי, פתאום כולם קמים ובתוך זה האויבים קמים עלינו. מה הביא לנו את כל הצרות האלה, עוונינו הטו אלו, הכל בגלל החטאים".

הראשון לציון הוסיף "הקב"ה עושה זאת כי רוצה שאנחנו נתפלל מעומקא דליבא, אנחנו לא מתייאשים חס ושלום, אני בא לעורר שאנחנו צריכים להתפלל מעומק הלב, כך כתוב בחז"ל למה האמהות היו עקרות, בשביל שיתפללו, וכי בלי שהיו עקרות לא היו מתפללים?, ודאי היו מתפללים אבל לא דומה אדם שיש לו צרה אז התפילה משברון לב לזה הקב"ה מחכה.
מי יודע כל מה שעובר עלינו עד שהגענו לכזה בלבול, צוחקים עלינו בכל העולם, מה קרה לכם אתם מדינה כ"כ מפותחת איך אתם לא יודעים להסתדר דבר כזה פשוט, מהשמיים עושים לנו את זה כדי שנתעורר כי השם מתאווה לתפילותינו רוצה שנתפלל אבל שהתפילה תהיה מעומקא דליבא".

בסיום דבריו התייחס הראשון לציון לכתב האישום על ראש הממשלה, "הקב"ה יערה רוח טהרה על ישראל, על מנהיגי ישראל, ויחזיר משפט התורה על כנה, נתפלל על כך, השיבה שופטינו, רק בתפילה הזאת אדם יבכה. איפה אנחנו נמצאים, איפה שופטינו, איפה יועצינו, בעוונות הרבים אני לא רוצה להתבטאות דברים נוראים ביותר מכאיבים את הלב כל מה שהם עושים, אנחנו צריכים להתפלל מעומק הלב שמשפט התורה יחזור על כנו באמת בצדק וביושר, ויהיה משפט אמת וצדק ויהיה עם ישראל עם של קדושה של חיזוק השבתות, ואז נראה עין בעין בשוב ה' את שיבת ציון".

הגר''ש עמאר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד