י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משרד המשפטים לשפל

"הדרת גברים אינה נחשבת - רק הדרת נשים"

שבועות מספר לאחר שבית המשפט אסר על קיומו של מופע לציבור החרדי בתואנה של הדרת נשים, קיימה עיריית חיפה אירוע לנשים בלבד • משרד המשפטים: "בישראל לא קיימת תופעה של הדרת גברים מהמרחב הציבורי או הפלייה של גברים במשאבים ציבוריים או בקבלת שירותים"

"הדרת גברים אינה נחשבת - רק הדרת נשים"
מופע זמר חרדי צילום: Yaakov Naumi/Flash90

לפני כחודשיים וחצי, בבין הזמנים אב תשע"ט, אסר בית המשפט המחוזי את קיומו של מופע לציבור החרדי בחיפה, מופע של מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד, בתואנה ל"הדרת גברים".

לפני כחודש חשפנו ב'בחדרי', כי עיריית חיפה מתעתדת לקיים אירוע לנבחרות הציבור בשלטון המקומי, אירוע המיועד לנשים בלבד, ואמור להתקיים בתוך בניין העירייה.

חבר המועצה מטעם סיעת 'חן' של דגל התורה, מנחם קפלן, עתר למשנה ליועמ"ש דינה זילבר, כשהוא מבקש "אבקש את הנחייתך המשפטית האם כנס זה עומד בערך השוויון בין המינים, והאם איננו נכנס לקטגוריה
של הפרדה מגדרית".

מנחם קפלן

אולם, היום (ראשון) הוא קיבל תשובה תמוהה במיוחד. המושג הדרה הוא על נשים בלבד. אין דבר כזה הדרת גברים.

במענה לפנייתו עננו לו ממשרד המשפטים, כי "יודגש כי בישראל לא קיימת תופעה של הדרת גברים מהמרחב הציבורי או הפלייה של גברים במשאבים ציבוריים או בקבלת שירותים. זאת, בעוד שהדרת נשים מהמרחב הציבורי היא תופעה רווחת בה יש להיאבק, כפי שאף נקבע על ידי הממשלה במספר החלטות".

בנוסף, "השימוש ההפוך והמטעה בשיח הזכויות ובפרט הטענה להדרת גברים לכאורה, אינם משקפים בעיה קיימת או כנה".

"ההדרה היחידה שאני מכיר במדינת היהודים הינה ההדרה של הציבור החרדי. כדאי שנתעורר ויפה שעה אחת קודם", אמר מנחם קפלן ל'בחדרי'.

 

הדרת גברים הדרת נשים הדרת חרדים מנחם קפלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד