י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
השותפות עם החרדים פגעה

ראשי סניפי הליכוד נגד נתניהו: "הגדיל את הסיכוי לבחירות"

כמה מראשי הסניפים של הליכוד במספר ערים בארץ עתרו בימים האחרונים אל בית הדין של המפלגה בדרישה לערוך פריימריז בליכוד בכדי לחזק את הלגיטימיות של ראש הממשלה נתניהו • בעתירה הם טוענים כי השותפות עם גוש הימין והסיעות החרדיות הובילה לירידה בכוחו של גוש הימין

ראשי סניפי הליכוד נגד נתניהו: "הגדיל את הסיכוי לבחירות"
נתניהו חולף על פני ח"כים חרדים במליאה צילום: פלאש 90

בגלל השותפות עם הסיעות החרדיות, כמה מראשי הסניפים בתנועת הליכוד בהם ראשי הסניפים בפתח תקווה, בצפון ובפרדס חנה עתרו בימים האחרונים נגד המפלגה ודרשו לקיים פריימריז עוד קודם פיזור הכנסת ה- 22 כדי שראש הממשלה יקבל מנדט מחודש ומחוזק להנהיג המפלגה. בין הטענות שנשמעו הן כלפי השותפות עם הסיעות החרדיות.

בעתירה טענו ראש הסניפים, כי "התחייבותו של יושב ראש הליכוד למפלגות ימינה, ש"ס ויהדות התורה כי כל משא ומתן שיתקיים בעתיד לכינון הממשלה, ייעשה בשם הליכוד ובשמם, הקטין את הסיכוי של הליכוד להרכיב ממשלה או להיות חברה בממשלה כלשהי במסגרת הכנסת ה- 22 והגדיל את הסיכויים לקיום בחירות לכנסת בתחילת 2020".

העותרים שדרשו מבית הדין להורות על קיום הפריימריז לראשות עוד בטרם פיזור הכנסת ה- 22 טענו עוד, כי בכנסת ה- 20 גוש הימין עמד על סך 65 מנדטים כאשר כעת לאחר שתי מערכות הבחירות גוש הימין יחד עם הסיעות החרדיות עומד רק על 55 מנדטים והם טוענים כי בעקבות התוצאה יושב ראש הליכוד בנימין נתניהו צריך לקבל מנדט מחודש ממתפקדי הליכוד.

היום (ראשון) היועץ המשפטי של תנועת הליכוד עו"ד אבי הלוי הגיש את תשובתו לבית הדין של הליכוד בה הוא דורש לדחות את העתירה על סף.

לטענתו, מי שמורה על קיום הפריימריז הוא יושב ראש מרכז הליכוד שבהתייחסו לטענת העותרים כעל השותפות עם החרדים כי "הברית הפוליטית הקיימת בין הליכוד לבין המפלגות: ימינה, ש"ס ויהדות התורה, שהעותרים מגנים אותה, היא ברית טבעית ששורשיה נטועים בכך שמדובר במפלגות ששותפות עם הליכוד לערכים רבים בתחומים שונים ובכך שמדובר בשותפות פוליטית בממשלה ובכנסת, שהוכיחה את עצמה, הלכה למעשה, במהלך העשור האחרון, שבו הגיעה המדינה לשגשוג מרשים בכל התחומים".

בנימין נתניהו הליכוד עתירה הסיעות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד