י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הממשיכים לבית קרעטשניף

האח הגדול התבטא בטיש: "מה לעשות שבמשרד הפנים אני הגדול"

וְהָיָה לְאַרְבָּעָה רָאשִׁים: הכירו את האדמו"רים החדשים שהוכתרו במקום אביהם: הבכור, קרעטשניף קרית גת, השני מטרעבישאן, השלישי מטשערנוביץ והרביעי ממיהלן | והיכן יכהנו בכל מקום וגם השבת המאוחדת שנערכה לאחר ימי השבעה 

האח הגדול התבטא בטיש: "מה לעשות שבמשרד הפנים אני הגדול"
האדמו"רים בטיש המשותף בסעודה שלישית בקרית גת צילום: באדיבות המצלם

שבת מרוממת עברה על קהילת קרעטשניף בקרית גת לאחר הסתלקותו של האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת זצ"ל, כשכל האחים האדמו"רים ערכו את התפילות והטישים בשבת חיי שרה ביחד בהשתתפות מאות חסידים שהגיעו מהקריה החרדית מקרית גת. 

הבן הגדול הרבי מקרעטשניף קרית גת שהוכתר, אמר בטיש הראשון בליל שבת יחד עם אחיו האדמו"רים: כי "האמת היא שאחים שלי חשובים ממני והם הרבה יותר ראויים ממני, אבל מה לעשות שבמשרד הפנים אני רשום כגדול יותר מהם".

כשכיבד את אחיו הרה"צ רבי יחזקאל שרגא שמונה לאדמו"ר מטרעבישאן, האח אמר שהוא לא אומר 'תורה', רק הרב'ה אומר והוא רק אומר הקדמה לתורה כפי שכתוב בפרשה 'וינחם יצחק אחר אמו", אמו ראשי תיבות אדוני מורי ורבי, שיש המשך אחרי הרב'ה על ידי הבן הגדול ממשיך דרכו. 

יצוין כי שלושת הבנים הנוספים מונו לאדמו"רים, עם שם אחר - שמות שהצמידו להם דודיהם האדמו"רים מקרעטשניף ופרמישלאן וזאת בכדי למנוע מחלוקת.

ארבעת האדמו"רים במסע הלוויה. צילום: שוקי לרר

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחר ישיבה ממושכת כאמור שנערכה לאחר העלייה לציון במלאות השבעה בהשתתפות האדמו"ר מקרעטשניף והאדמו"ר מפרמישלאן, לבין בניו של האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת זצ"ל שנפטר - נקבעה חלוקת התפקידים הבאה.

הבכור הוא כאמור הרה"צ רבי דוד משה רוזנבוים, שהוכרז בהלוויה האדמו"ר מקרעטשניף קריית גת.

הבן השני הוא הרה"צ רבי יחזקאל שרגא רוזנבוים, חתנו של הרבי מפינסק קרלין וראש ישיבת 'תפארת התורה', יעבור לגור בבית שמש והוכרז כאדמו"ר מטרעבישאן, על שם העיר שבה התגורר כמה שנים הרבי רבי לייזר וואלף מקרעטשניף זיע"א.

הבן השלישי הוא הרה"צ רבי חיים מרדכי רוזנבוים, חתנו של הרבי מתולדות אהרן, שיעבור לישוב החרדי החדש חריש והוכרז לאדמו"ר מטשערנוביץ מאחר והוא נושא את שמו של רבי חיים מטשערנוביץ בעל ה'באר מים חיים'. 

צעיר הבנים הרה"צ רבי שלום אליעזר רוזנבוים יישאר לגור לבינתיים בקריית גת ויכהן בבית הכנסת של עולי רומניה, שם כיהן אביו בשנתו הראשונה בקרית גת, רבי שלום אליעזר הוכרז לאדמו"ר ממיהלן, העיר שבה הרבי ר' מאיר מקרעטשניף זיע"א גר טרם החל לשמש כאדמו"ר.

קרעטשניף קרית גת רבי דוד משה רוזנבוים ממשיך הממשיכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד