י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יו"ר ההסתדרות הרפואית מתריע

"חשש לסכנה של ממש למטופלים במרפאות טרם; הטעיה בוטה של המטופלים"

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי מזהיר מפני חשש לסכנה ממשית לציבור המטופלים במוקדי הרפואה של "טרם" • מנכ"ל טרם: "יש הרבה דו"חות, והם לא מעניינים אותנו" • פרופ' חגי: "ב'טרם' מטפלים בחולים תוך הפרה וחריגה בוטה לכאורה של העובדים מסמכויותיהם 

"חשש לסכנה של ממש למטופלים במרפאות טרם; הטעיה בוטה של המטופלים"
טרם מעלה אדומים צילום: יח"צ

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי פנה במכתב חריף למנכ"ל משרד הבריאות ולמנכ"לי קופות החולים, ובו הוא מזהיר מפני חשש לסכנה ממשית לציבור המטופלים במוקדי הרפואה של "טרם". כך מדווחת ענבר טויזר כתבת הבריאות של Ynet.

במהלך הדיון בנושא בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, דיון שנערך לאחר שב"טרם" סירבו להכיר בהסתדרות העובדים, השמיע מנכ"ל טרם, נתן אפלבאום, אמירות חריגות ומטרידות ביותר, בייחוד כשהן מגיעות ממי שעומד בראש ארגון של מוקדי רפואה דחופה.

למשל, כשנשאל על הדו"חות בהם תואר מצב של אנשי צוות שעובדים ללא תעודות ורישיונות, פרמדיקים שחורגים מסמכויותיהם בחוק, תרופות שמוגדרות כסמים מסוכנים שלא נשמרות בכספת, ועוד, הגיב אפלבאום כי "זה לא אומר שזה נכון. המסמך חתום על ידי פקידה במשרד הבריאות שרודפת אותנו שנים רבות. יש הרבה דו"חות, והם לא מעניינים אותנו".

במהלך הדיון נשאל אפלבאום האם קיימת אפשרות במוקדי טרם שפרמדיק יבצע פעולות שהן בסמכות רופאים בלבד, וענה: "למה שלא יעשה את זה? אנחנו לא צריכים שכל אחד יהיה רופא שיידע את הכול. לא תמיד לרופא יש ניסיון רב יותר מאחות או פרמדיק".

"יכול להיות שהיינו נותנים למישהו אחר לחתום, אבל לא רצינו עוד הערה ממשרד הבריאות, לכן רופא חתם", ענה במענה לשאלה מי חותם על הפרוטוקולים הרפואיים כאשר ההליך אינו מבוצע על ידי רופא.

כאמור, בעקבות הדיון שיגר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מכתב התרעה למשרד הבריאות ולקופות החולים: "תמונת מצב מדאיגה התגלתה לנו לאחרונה, שבה ב'טרם' מטפלים בחולים תוך הפרה וחריגה בוטה לכאורה של העובדים מסמכויותיהם על פי חוק. זאת, עד כדי חשש לכאורה לסכנה ממשית לציבור המטופלים, תוך הטעיה בוטה של המטופלים והפרת זכויותיהם על פי חוק".

מרשת "טרם" נמסר לענבר טויזר בתגובה: "בימים שבהם בתי החולים קורסים תחת העומסים, מצופה לשבח את רשת 'טרם' אשר מונעת מדי שנה מאות אלפי ביקורים מיותרים בבתי החולים, וזאת באמצעות טיפול מקצועי ויעיל שהוכיח את עצמו זה 30 שנה. חבל שאינטרסים צרים מובילים את הר"י לפנייה זו, לאחר שנכשלה בניסיון לאגד את הרופאים ב'טרם'.

חמור שקולה של הר"י לא נשמע בגאון כאשר התפוסה במיון גואה, ואלמלא פעילות 'טרם' התפוסה במיון הייתה כפולה! ואולם, כאשר פרמדיק מודד חום או נותן עירוי נוזלים במרפאה, הרי שהיא נזעקת.

אנו מציעים להר"י להתרכז בהפחתת העומסים במערכת הבריאות באמצעות מתן גיבוי להוספת סמכויות לאחיות ופרמדיקים - פעולה שתוכיח שהר"י מגלה אחריות כלפי מערכת הבריאות בכלל, ולא מקדשת מלחמות למען העשרת קופתה מדמי חבר על גב החולים ופוגעת בבריאותם. אנו גאים בעבודה המשותפת ב'טרם' בין הצוות הפרה-רפואי לרופאים - המביאה מדי יום להצלת חיי אדם. אנו נמשיך להעניק לכמיליון המטופלים מדי שנה שירות רפואי חיוני במקצועיות ובאדיבות".

מרפאת טרם הפרת זכויות ההסתדרות הרפואית נתן אפלבאום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד