כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"תפני למשיבים"

בג"ץ דחה את העתירה לפיטורי רה"מ בנימין נתניהו

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ כדי שזה יורה לבנימין נתניהו להתפטר מתפקידיו כראש הממשלה ושר במשרדי הממשלה השונים בתיקים בהם הוא מחזיק • שופטי בג"ץ קבעו כי "דין העתירה להידחות על הסף מחמת אי-מיצוי הליכים"

בג"ץ דחה את העתירה לפיטורי רה"מ בנימין נתניהו
בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בג"ץ דחה את עתירת התנועה למען איכות השלטון, בדרישה לפיטורי רה"מ נתניהו, בשל אי-מיצוי הליכים.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ כדי שזה יורה לבנימין נתניהו להתפטר מתפקידיו כראש הממשלה; שר הבריאות; שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים; שר התפוצות; וממלא מקום שר החקלאות ופיתוח הכפר, או להורות לו להודיע על נבצרותו הזמנית ממילוי תפקידו כראש הממשלה.

לחלופין ביקשו להורות "למנות ממלא מקום לראש הממשלה מבין השרים שהם חברי כנסת"; או כי יורו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להודיע לראש הממשלה על נבצרותו הזמנית ממילוי תפקידו ועל כך ש-"עליו להתפטר מכל תפקידיו בממשלה", לשון העתירה.

העתירה הוגשה בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום בעבירות של שוחד ומרמה והפרת אמונים, אשר פורסמה בערב יום חמישי האחרון.

מהעתירה עולה כי בטרם הוחלט על הגשת כתב האישום, פנתה העותרת ביום 18.11.2019 למשיבים בדרישה כי "אם וכאשר" יוחלט על הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה - יתפטר מתפקידיו האמורים. לטענת התנועה לאיכות השלטון, טרם התקבל מענה לפניות אלו עד כה.

שופטי בג"ץ קבעו כי "דין העתירה להידחות על הסף מחמת אי-מיצוי הליכים. החלטת היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה פורסמה לפני כשלושה ימים".

עוד כתבו כי "משפורסמה ההחלטה, היה על העותרת לפנות בעניין פעם נוספת למשיבים – ולא להסתפק בפנייתה המוקדמת אליהם מספר ימים לפני שהוחלט על הגשת כתב אישום".

"זאת, על אחת כמה וכמה לנוכח האמור בעתירה כי "מספר שעות" לפני הגשתה "פורסמה ידיעה לפיה המשיב 1 מתכוון להעביר מידיו את ארבעת תיקי השר בהם הוא מחזיק", באופן אשר עשוי לייתר באופן חלקי את הסעד המבוקש.

בנסיבות אלו, ראוי היה כי העותרת תפנה בשנית למשיבים על מנת לקבל את תגובתם לסעדים המבוקשים על-ידה בשלב זה".

"אשר על כן" נכתב כתשובה, "העתירה נדחית".

התנועה לאיכות השלטון עתירה לבגץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד