י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הגולשים משבחים את ה'כוכבת'

המוסלמית שהגנה על החרדים מדברת: "הייתי עושה זאת שוב"

מוסלמית שיצאה בחירוף נפש להגן על משפחה חרדית שנטפל אליה גבר נוצרי, זכתה לשבחים רבים ברשתות החברתיות וכונתה 'גיבורה' ו'כוכבת' | היא התראיינה לתקשורת והסבירה כי היתה מצפה שינהגו כלפיה כך, אם היתה נקלעת לסיטואציה דומה | האב: "תודה לגברת שעמדה לצידנו"

המוסלמית שהגנה על החרדים מדברת: "הייתי עושה זאת שוב"
רכבת. אילוסטרציה צילום: unsplash

שבחים רבים בבריטניה ובמדינות נוספות, למוסלמית אם לשני ילדים שהגנה על משפחה חרדית שהותקפה מילולית בצורה קשה על ידי אדם ברכבת התחתית של לונדון.

כזכור ביום שישי האחרון הותקפה משפחה חרדית עם ילדים ברכבת התחתית של לונדון על ידי אדם שהקריא לילדים פסוקים מתוך ספר התנ"ך, והוא האשים את היהודים שהם רצחו את ישו.

אתמול משטרת בריטניה עצרה את הגבר בעיר ברמינגהאם. "הוא פשוט צרח על הילדים האלה", אמר כריס אטקינס, שצילם את האירוע. מיד לאחר שהסרטון הופץ ברשתות החברתיות וקיבל מיליוני צפיות, הצליחה משטרת בריטניה להגיע לגבר ולעצור אותו.

אך מה שתפס כותרות גדולות בכל ערוצי הטלוויזיה ואתרי החדשות באינטרנט כולל תוכניות רדיו, גם מחוץ לבריטניה, היה דווקא מי שהגן על הילדים, אשה מוסלמית אמא לשני ילדים, שהיתה על הרכבת ואמרה לגבר להפסיק עם המתקפות שלו נגד הילדים. האשה היא אסמה שוויאק.

לפני שהסרטון הפך לויראלי בצורה יוצאת דופן, אמר הצלם כריס אטקינס, כי "זה תפס אותי בגלל הילדים, הוא פשוט צרח על הילדים האלה, זה היה מחריד מכל הבחינות, הוא אמר שבתנ"ך כתוב שהיהודים הרגו את ישו וכולם אדוני עבדים. אני גר בלונדון 20 שנה ואתה רגיל לאנשים שמשתוללים, רק ​​אחרי דקה אני הבנתי שזה ממש אנטישמי". אמר אטקינס ל-BBC.

גבר שניסה להרגיע את האנטישמי, אוים על ידו שהוא "ישבור לו את הפרצוף". ואז האישה המוסלמית עם חיג'אב התעמתה איתו ואמרה לו להפסיק, "האישה המוסלמית באמת לקחה את המקרה בתקיפות ובהתמדה, והיא הגנה על היהודי". אמר מר אטקינס.

"בימים האלה אומרים לנו כמה כולם לא סובלניים וכל הדתות שונאות זו את זו, ושם הייתה אישה מוסלמית שהגנה על כמה ילדים יהודיים".

מר אטקינס אמר שהמשפחה ירדה מהרכבת כמה תחנות לאחר מכן, ואביהם של שני הנערים נתן לו אישור לשתף את הסרטון בטוויטר.

האם המוסלמית חובשת החיג'אב התראיינה היום (ראשון) לתקשורת הבריטית ואמרה: "הייתי עושה זאת שוב, הייתי שמחה שיותר אנשים היו באים ואומרים לו משהו, כי אם כולם היו עושים זאת, אני לא חושבת שזה היה מסלים לאן שזה הגיע", אמרה.

היא אמרה שכשראתה את המתרחש ידעה שהיא "צריכה להתעמת איתו, להיות אם לשניים, אני יודעת איך זה להיות במצב הזה והייתי רוצה שמישהו יעזור אם הייתי במצב דומה" אמרה.

היא אמרה שבני הזוג היהודים נסעו עם שלושה ילדים, והיא רצתה להסיט את תשומת ליבו של הגבר הרחק מהילדים, היא אמרה. כי "הוא היה די אגרסיבי ונכנס לי בפרצוף".

"זה היה מחמם את הלב לראות את התגובות ולראות מה אנשים אומרים, אני לא יכולה לקחת את כל הקרדיט מכיוון שהרבה אנשים אחרים היו מעורבים בזה", אמרה אסמה שוויאק בצניעות.

אנשים ברשתות החברתיות כינו אותה 'כוכבת', אחרים אמרו כי למרות שהסרטון היה קורע לב, היה טוב לראות את הגברת הופכת ל'גיבורה'.

הגברת סיפרה שהיא ירדה מהרכבת לאחר שתי תחנות, ולא הבינה שהסרטון הופך לוויראלי עד שמכרה שלה שלחה לה SMS בכדי לומר שהיא ראתה אותה בטוויטר. שוויאק פתחה חשבון טוויטר כדי שתוכל לראות את התגובות.

גולשים רבים כתבו כי "לראות גברת מוסלמית שמגנה על אב ובנו יהודים, נותן לנו תקווה מחודשת לעתידה של המדינה הנהדרת הזו שלנו. בואו ננסה לגלות מי היא כדי שנוכל להודות לה על האומץ והתמיכה הנפלאים שלה".

אביהם של הילדים פרסם הודעה לתקשורת, לאחר שקיבל עשרות פניות לראיון.

"ברגע שהוא עלה הוא ניגש ושאל אותי אם אנחנו יהודים, הוא צעק עליי שהיהודים התחילו עם סחר העבדים ואיים שאני, אשתי והילדים שלי נהיה עבדים שלו ונסבול ממחלות שונות, הוא אמר שהיהודים היו מבית הכנסת של השטן, והמשיכו בהתעללות אנטישמית נבזית, דבר שלא היה מתאים מאוד לשמוע לילד, וגם לא למבוגר".

"הייתי מבולבל. הייתי מוכן להערות אנטישמיות אחרי השאלה עם הזהות היהודית, אבל לא הייתי מוכן לגשם של התעללות אנטישמית שבאה אחריה, בסרטון מוצג תיעוד קצר של כשתי דקות, אך זה חלק מ-15-20 דקות של התקפה, הדבר היחיד שיכולתי לחשוב עליו זה הבטיחות של הילדים שלי, והדבר הכי טוב לעשות באותו הזמן היה להתאפק ולנסות לגרום לילדי להתעלם מהסיטואציה, אשתי ואני ניסינו להרגיע כל הזמן את הילדים ולהסיח את דעתם כדי שלא ירגישו עד כמה אנו חוששים, ניסינו להישאר רגועים ולהתעלם מההתעללות, בתקווה שזה ירגיע את שלושת ילדינו הקטנים".

האב החרדי הודה למי שנחלצו לעזרתו, "גבר עם כובע בייסבול ניסה באומץ להתערב, והוא עצמו היה נתון לאיומי אלימות. אנו אסירי תודה לגברת המוסלמית שחבשה את החיג'אב, כעת אנו מכירים אותה בשם אסמה, שנכנסה לתוך הצעקות שלו ועמדה לצידנו".

האב הוסיף ואמר, "אנו בטוחים שללא התערבותה והסחת הדעת שלה, הוא היה ממשיך בהתעללות שלו שעלולה היה להסלים לאלימות פיזית. אני רוצה לפגוש את אסמה באופן אישי כדי להודות לה".

"אי אפשר לראות בסרטון הקצר שביקשתי ממנו בנימוס מספר פעמים לפסוע לאחור ולהפסיק להפנות את ההתעללות לילדיי. לאחר מכן, האדון שצילם את האירוע, איש חביב מאוד החליף מושבים עם בני, והגברת שהתיישבה לידי עזרה גם היא להסיח את דעת ילדינו בשיחה איתם".

"המקרה גרם לי להיות ערני יותר במסע הביתה. ילדיי היו מודאגים ומבולבלים עמוקות, אך אנו מודים כי האירוע הזה הסתיים רק עם התעללות מילולית ולא גרוע מכך, ברור שהאנטישמיות עדיין רווחת", סיים האב.

תקיפת חרדי רכבת תחתית אנטישמיות בלונדון מוסלמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד