ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בשבעה אצל האדמו"רים

רב בית החולים מבכה את לכתו של הרבי: "היה פיקח שבפקחים"

רב בית החולים הדסה הרב משה קליין ניחם אבלים אצל האדמו"רים לבית קרעטשניף • המפגש המעניין של הרבי עם סמנכ"ל הכספים בלשכתו של הרב קליין • הקשר המיוחד שנקשר בין הרבי לרופאיו • התודה של המשב"ק בשם המשפחה והחסידים  

רב בית החולים מבכה את לכתו של הרבי: "היה פיקח שבפקחים"
רב בית חולים הדסה בניחום האבלים צילום: באדיבות המצלם

בין המנחמים בחצר חסידות קרעטשניף בקרית גת, הגיע גם רב בתי החולים 'הדסה' הרב משה קליין, כתב 'בחדרי חרדים' התיישב יחד עם המשב"ק ר' מאיר כץ, לשמוע מהרב על הקשר שנוצר בינו לבין האדמו"ר זצ"ל בביקוריו בבית החולים בתקופות חוליו.

הרב קליין מספר "בכל אשפוז של רב, אנו דואגים לענות גם על הצרכים הנוספים של המשפחה ושל הפמליה. עם הרבי נוצר קשר מיוחד שהלך והתהדק במהלך השנים האחרונות. כאשר הרבי הגיע לטיפולים או לצערנו לאשפוז, השתדלתי להיפגש ולעזור בכל מה שאפשר".

"צוות המחלקה ראו את גדלותו של הרבי, וכך גם רופאו האישי מזה מספר שנים - פרופסור אבי ריבקינד נקשר מאוד אל הרבי, כמובן שאי אפשר לחשוף דברים אישיים שהיו בתקופה הזו כי אחרי הכל הרבי היה מטופל בבית החולים ויש חיסיון על הדברים. אני רק אוכל לומר שאצל הרבי ראיתם ענווה, חכמת חיים, אהבת הבריות, ראיתם אכפתיות מכל יהודי, זה היה הרבי. כל הצוות הרפואי, גם אני וגם רופאי הדסה, כל מי שיכל סייע, עד לצערנו לסיום הטרגי כשהרבי הלך לעולמו אצלנו".

הרב קליין בהתייעצות רפואית עם הרבי זצ"ל.

"הקשר עם הרבי היה מלא בכבוד והערכה הדדית", מספר רב בית החולים, "הרבי היה איש שיחה רחב אופקים, הקשיב והתעניין במגוון נושאים. אני זוכר שבאחד הביקורים של הרבי, נכנסנו לשבת לשיחה בלשכתי, ובמהלך השיחה נכנס לחדר סמנכ"ל הכספים של הדסה, הצגתי אותו לפני הרבי ונוצרה שיחה ביניהם. היה מרתק לראות איך הרבי חי את הדברים שאותו סמנכ"ל מתלבט בהם, ידע להשיב כהלכה, לתת עצה דברים כדרבנות. אתה ראית ש'לית רז דאניס מיני', גם בנושא כלכלי שלכאורה מה לרבי ולנושאים כלכליים, הוא היה פיקח שבפקחים. כך בכל דבר ועניין ראינו את חכמת החיים, הפקחות וזווית הראיה שלו".

"היו לנו הרבה שיחות נפש, הרבה שאלות ותשובות, הרבה דיבורים באמונה ובכל נושא כמעט. הרבי היה בעל יכולות בנושאים רבים. יש הרבה אנשים שבתפקידי אני מתקשר אליהם ומתחבר אליהם, במקרה הזה אהבתי את הרבי אהבת נפש, אני חושב גם שזה היה הדדי".

עוד מספר הרב קליין באוזני המשב"ק הנאמן, "מכיוון שאני מאוד מיודד עם אחיו הגדול שיבלח"ט הרבי מקרעטשניף, אליו התוודעתי עוד לפני שהגעתי להדסה ואני מגיע אליו מעת לעת, כך גם עם אחיו הרבי מפרמישלאן שליט"א, היה אך פשוט וברור שבהתמודדות האחרונה, באשפוז האחרון, שהיה אשפוז שבמהלכו כולנו כבר ידענו שהכתובת על הקיר, נוצר קשר עוד יותר עמוק גם עם המשפחה".

הרב קליין משוחח עם המשב"ק ר' מאיר כץ

לדבריו, "נוצרים חיבורים בשעות הקשות האלו, שהם חיבורים לא רגועים ופשוטים, דברים שהם מעל הטבע. שם אתה רואה דברים ולומד לימודים שבמפגשים רגילים לא קורים, ולצערנו זה נגמר כפי שזה נגמר".

המשב"ק ר' מאיר כץ סיכם את השיחה, והביע את הערכת בני המשפחה של האדמו"ר זצ"ל, על היחס החם והסולידרי שקיבלו בתקופה האחרונה, מצד רופאו האישי של הרבי - פרופ' אבי ריבקינד, רב בית החולים הרב משה קליין, הנהלת בית החולים בראשותם של המנהל הרפואי פרפ' יורם וייס ומנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, הרופאים, האחים וצוות האבטחה.

הרב משה קליין ניחום אבלים הרבי מקרעטשניף קרית גת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד