י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חוסר האמון בפרקליטות

האם שר המשפטים אוסף חומר נגד שי ניצן

ברקע הביקורת החריפה שסופגת הפרקליטות ובעיקר העומד בראשה שי ניצן בעקבות השאלות הקשות שצצות בתיקי נתניהו, מפרסם כתב המשפט של 'ערוץ 13' כי שר המשפטים בעצמו מנסה לאסוף חומר מכפיש/מפליל על ניצן

האם שר המשפטים אוסף חומר נגד שי ניצן
שי ניצן/אמיר אוחנה צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90

שר המשפטים אמיר אוחנה מ'הליכוד' פנה לאחרונה לפרקליטים במחוז הדרומי, כדי לנסות לברר על התנהלות לא תקינה בפרקליטות.

על פי דיווחו של כתב המשפט אביעד גליקמן ב'ערוץ 13', ההערכה היא שאוחנה ניסה לאסוף חומר מכפיש על פרקליט המדינה שי ניצן.

גליקמן מדווח כי אחד המקרים שהתרחש לפני שבועיים עשוי אולי להעיד על כוונותיו של שר המשפטים. על פי הדיווח ראש המטה של השר אוחנה, הגיע ללשכה של אחת הבכירות במשרד המשפטים וצילם ללא אישור מסך מחשב שהציג מידע בנוגע לישיבה בפרקליטות אצל שי ניצן.

מטעם השר אוחנה נמסר בתגובה ל'ערוץ 13': "ללשכת השר הגיעה תלונה נגד בכירים בפרקליטות מפרקליטה המכהנת בפרקליטות מחוז הדרום. השר שוחח עימה והפנה אותה לנציב הביקורת על הפרקליטות". לגבי צילום מסך המחשב נמסר: "צילום המסך נעשה בלשכת המנכ"לית מתוך סברה שמדובר בדיון מערכתי שבו התכוון ראש המטה לקחת חלק. הוא לא השתתף בדיון ולא נעשה כל שימוש בצילום. אין כל פסול בכך".

בתוך כך, דיווח הכתב במהדורה המרכזית כי ברקע התקפות הפוליטיקאים וביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו על פרקליטות המדינה והעומד בראשה, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן לא יבחן את התנהלות הפרקליטות בפרשות שבהן מעורב נתניהו.

יצוין כי במוצ"ש האחרון אמר שר המשפטים אוחנה בראיון לרינה מצליח ב'ערוץ 12' כי "יש פרקליטים שעוברים עבירות ואף אחד לא בודק אותם. אני קורא למבקר המדינה, שיכנס לעובי הקורה, יבדוק את הטענות, ויש טענות רבות, ויתחיל לעשות זאת, כבר מחר בבוקר".

שר התקשורת דוד אמסלם גם הוא מ'הליכוד' אמר בראיון לאותה תכנית כי "יש פה הפיכה" וכי "שי ניצן צריך לעמוד לדין".

שר המשפטים אמיר אוחנה שי ניצן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד