י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"עשיתי את זה עבור העולם והאנושות"

איש העסקים הפתיע ורכש את חפציו של היטלר בסכום עתק

איש עסקים מלבנון הדהים את העולם במעשה אצילי יוצא דופן, כאשר רכש במכירה פומבית את חפציו האישיים של הצורר הנאצי | הוא הסביר "רק רציתי לעשות את הדבר הנכון ושאף אחד לא יעשה במוצרים האלה שימוש לרעה" 

איש העסקים הפתיע ורכש את חפציו של היטלר בסכום עתק
אדולף היטלר צילום: Roni Schutzer/Flash90

איש עסקים לבנוני רכש את מוצריו של היטלר ימ"ש במכירה פומבית ב-600 אלף יורו, מבית המכירות הרמן Historica במינכן בשבוע שעבר. הוא הבהיר בשיחה עם אנטוניה ימין כתבת 'כאן 11' באירופה, "אני לא אגע במוצרים האלה. ברגע שהם יגיעו אלי אני אשלח אותם מיד לישראל. קרן היסוד תטפל בזה. אני נתתי להם את זה כתרומה".

איש עסקים לבנוני בשם עבדללה שתילה השקיע למעלה מ-600 אלף יורו ורכש את חפציו האישיים של הצורר הנאצי אדולף היטלר במכירה פומבית וזאת על מנת להעבירם לעם היהודי. יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) הרב מנחם מרגולין שהוביל את הקריאות לביטול המכירה הפומבית השנויה במחלוקת שיבח את איש העסקים ואמר כי "מדובר במעשה אצילי מהמעלה הראשונה לאור העובדה שבית המכירות הגרמני התעקש לקיים את המכירה למרות המחאה האדירה שלנו והסערה שנוצרה".

הוא הוסיף ואמר, "אנו מזמינים את מר שתילה להיות אורח הכבוד שלנו במשלחת פרלמנטרים ומדינאיים אירופאים שנקיים באושוויץ בינואר".

הכובע של היטלר נרכש תמורת 50,000 יורו, ואילו המהדורה המכוסה בכסף של הספר של היטלר "מיין קמפף" הושגה תמורת 130,000 אירו - כפול מהמחיר שבנו עליו בבית המכירות. השמלה של אשתו של הצורר אווה בראון, נמכרה גם היא במחיר כפול מהמחיר הצפוי, תמורת 4,600 אירו.

הקונה שתילה הוסיף והבהיר עוד,‏ "אין לי שום עניין בהיטלר או במֶמוֹרַבִּילְיָה הזאת, רק רציתי לעשות את הדבר הנכון ושאף אחד לא יעשה במוצרים האלה שימוש לרעה. כשהבנתי כמה המכירה הזאת גדולה החלטתי להתמקד ולרכוש רק את המוצרים של היטלר עצמו. לא עשיתי את זה עבור העם היהודי, עשיתי את זה עבור העולם והאנושות".

‏גורם ב'קרן היסוד' הגיב ואמר ל'כאן 11' על הפריטים שנתרמו מאיש העסקים הלבנוני: "הפריטים עוד לא הגיעו לידינו. כשאלה יגיעו נטפל בהם בחרדת קודש וניוועץ עם כלל הגורמים הרלבנטיים בכדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר כיצד לטפל בהם".

אדולף היטלר מכירה פומבית הרב מנחם מרגולין אווה בראון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד