ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
כיצד ינהג היו"ר החרדי

על שולחנו של גפני: תקציב בסך 49 מיליון שקל לארגון הרפורמי

דילמה קשה ניצבת בימים אלה בפני יו"ר וועדת הכספים החרדי ח"כ משה גפני, כאשר אמור להתקיים דיון לגבי כספים שאמורים לעבור לארגוני נוער דתיים ובתוכם גם ארגון במסווה השייך לזרם הרפורמי והקונסרבטיבי | יש שמציעים להעביר אותו לטובת ילדי החינוך המיוחד | פרסום ראשון

על שולחנו של גפני: תקציב בסך 49 מיליון שקל לארגון הרפורמי
משה גפני בראשות וועדת הכספים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

למרות שהכנסת ברובה מושתקת לגמרי, הוועדה היחידה שפעילה בימים אלו, היא וועדת הכספים שבראשה עומד חבר הכנסת משה גפני, שמצליח גם בימים אלו לסייע לציבור החרדי, כשכעת על שולחנו עולה תקציב שמביא אותו לידי דילמה קשה.

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי באחד הדיונים הקרובים צפויה לעלות לדיון הצעת תקציב בסך 39 מיליון שקל לארגוני הנוער ובהם לארגונים שמעודדים פעילות שלא תואמת את ההלכה, לצד ארגוני חב"ד וארגונים דתיים.

כמו כן, בתוך התקציב בסך 39 מיליון השקלים ישנו גם חלק מהתקציב שעובר לארגון הנוער 'נעם', ארגון בת של 'התנועה המסורתית' -הגוף העיקרי של הרפורמים והקונסרבטיבים בישראל, כאשר בפרסום הרשמי של הארגון נכתב כי "נוע"ם מחנכת את פעיליה לחיי קהילה יהודית-מסורתית ויוצרת, ציונות ואהבת הארץ, פלורליזם, דמוקרטיה, שמירה על כבוד האדם, שוויון וסובלנות".

לא ברור כיצד ינהג יו"ר הוועדה החרדי חבר הכנסת גפני, האם יאשר יגרע מהתקציב את הכספים שאמורים לעבור לארגונים הרפורמיים או שמא יעכב את כל התקציב ובו גם כספים לארגונים דתיים.

כך או כך, הורי הילדים שלומדים במוסדות החינוך המיוחד של המוכש"ר שעדיין ממתינים לפתרון התקציבי לילדיהם, מזכירים כי חבר הכנסת משה גפני התחייב שלא לאשר העברות תקציביות של משרד החינוך עד שיימצא פתרון, כאשר הדבר טרם קרה ויש מי שמציע להעביר את הכסף המיועד לארגונים הרפורמיים לטובת הילדים הסובלים מהמצוקה.

ועדת הכספים רפורמים בישראל משה גפני חינוך מיוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד