י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רבונו של עולם עֲשֵׂה

מאיר גפני שר לזכרם של קדושי הפיגוע הי"ד • צפו

חמש שנים אחרי הטבח הבלתי נשכח בעת תפילת שחרית בבית הכנסת 'בני תורה', בו נרצחו חמישה תלמידי חכמים מופלגים ביריות ובדקירות, הזמר מאיר גפני מגיש לחן מרגש שהלחין אחד המתפללים | צפו בקליפ

מאיר גפני שר לזכרם של קדושי הפיגוע הי"ד • צפו
קדושי הפיגוע בהר נוף הי"ד צילום: מתוך הקליפ של מאיר גפני

גם בחלוף 5 שנים מאז אותו יום מר ונמהר בו עלו בסערה השמימה קדושי הר נוף, הזעזוע הנורא עדיין מרעיד לבבות כולם. יהודים קדושים אלו מבחירי בניה של היהדות התורתית, ת"ח מופלגים, עובדי ה' ויראי אלוקים, אשר בעת עומדם בתפילה, עטויי טלית ותפילין, עת פילחו כדורי הערלים את ליבם ההומה, בעצם השאירו פצע פעור בליבות כולנו.

אחד ממתפללי בית הכנסת בו אירע הפיגוע בעומדו בתפילות ימים נוראים אשר חלפו לא מכבר, עת נישאו בפי כל השורות המזעזעות -"עשה למען הרוגים על שם קודשך" אשר נאמרים מאז הפיגוע בחיל וברעדה בתוככי בנין הדמים של בית הכנסת, פרט על נימי ליבו הפצוע והלחין שיר מרטיט על מילים אלו לעילוי נשמת הקדושים, אשר מבטא את רגשות רבים, כי אירוע טרגי כזה אסור שישכח מלב.

כשהגיע הלחן המרגש אל שולחנו של המלחין והמעבד אלי לאופר, הרגיש גם הוא כי דברים היוצאים מהלב נכנסים אל הלב וכי רגשי המיה אלו ראויים לביצוע אשר יתן גם הוא את חלקו במילים העוצמתיות.

לצורך זה פנה אלי לאופר לידידו בעל המנגן מאיר גפני, הנודע בשירתו הייחודית שבדרך קבע משמחת לבבות בחתונות ושמחות בקרב עולם הישיבות, שיבוא כעת להרעיד לבבות השומעים בקולו הבוקע רקיעים. כך יצאה הפקה זו לאוויר העולם לא לפני שגם טובי הנגנים ואנשי המקצוע גוייסו להפקה והרי התוצאה לפניכם.

פיגוע בהר נוף הטבח בהר נוף מאיר גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד