י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לפיד: "איש לא הסמיך את אדוני"

ליצמן מתחייב לעצור את חילולי השבת ומתוודה: "אין יכולת לתקן"

חילולי השבת הפומביים: סגן השר יעקב ליצמן טוען כי מדובר במהלך מתריס וציני שמאחריו אינטרסים פוליטיים צרים • "מדובר בזעזוע עצום של אזרחים מסורתיים נוכח הפגיעה הקשה בקודשי ישראל" • לפיד לליצמן: "איש לא הסמיך את אדוני לקבוע מהו צביונה היהודי של מדינת ישראל"

ליצמן מתחייב לעצור את חילולי השבת ומתוודה: "אין יכולת לתקן"
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות חילולי השבת במרחב הציבורי במהלך השבת האחרונה בה החלו לפעול בכמה ערים בגוש דן מערך תחבורה ציבורית בשבת - הבוקר (שני) מתחייב יו"ר יהדות התורה שלא לאפשר את הרחבת הפגיעה.

בכותרת בעיתון ׳המודיע׳ מצוטט ליצמן באומרו, "תופעת חילולי השבת בערים השונות מהווה מהלך התרסה בוטה שמנוצל בידי פוליטיקאים חסרי בושה שלא מהססים לפגוע בצביונה היהודי של המדינה".

"מדובר בזעזוע עצום של אזרחים מסורתיים נוכח הפגיעה הקשה בקודשי ישראל רמיסת הסטטוס קוו והפיכת יום השבת קודש ליום טיולים חינם בכוונה תחילה", אמר סגן השר.

ליצמן הבהיר כי יפעל למנוע את הרחבת חילולי השבת, תוך שהוא מציין כי לא ניתן לעשות בעניין משהו, שכן "הנציגות החרדית רואה בכאב גדול את ניצול תקופת ממשלת המעבר בה אין יכולת ממשית לתקן חוקית את הפירצה הקשה, במטרה לגרוף הון פוליטי על גב השבת קודש שכבודה נפגע בפרהסיה". 

עם זאת הוא מבהיר, ״ברור שלא נאפשר לתופעה חמורה זו להתרחב שכן מדובר בשינוי מערכתי של כל מה שנשמר בצביון היהודי לאורך השנים״.

בתגובה לדבריו של חבר הכנסת ליצמן, יושב ראש יש עתיד ושותפו של גנץ בכחול לבן יאיר לפיד, כתב הבוקר: ״איש לא הסמיך את אדוני לקבוע מהו צביונה היהודי של מדינת ישראל״.

נציין כי קולם של יתר חברי הכנסת טרם נשמע, כאשר גם שר התחבורה העיד בעצמו כי מדובר בפרצה בחוק שצירך לתקן וכי המצב הפוליטי בו אין רוב קואליציוני או ממשלה קבועה - מונע מלפעול בעניין.

כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו לראשונה ב׳בחדרי חרדים׳ כי הוקמה שדולה מיוחדת לעניין שמירת השבת בישראל והוחלט כי בשלב הראשוני יפעלו בכעין חרם במשרדי הממשלה וועדות הכנסת אל מול ראשי הרשויות הנותנים גיבוי לחילולי השבת בעירם.

עם צאת השבת התייחס סגן שר החינוך מאיר פרוש לחיולי השבת ואמר, ״השבת היא נכס צאן ברזל של העם היהודי במשך כל הדורות ואינו כלי פוליטי של שום גורם. כואב שהפוליטיקאים המקומיים מנצלים את המצב הפוליטי הארצי ורומסים את השבת במרחב הציבורי,  רק כדי לקבל יחסי ציבור על הגב של ציבור שומר השבת״.

יעקב ליצמן יאיר לפיד חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד